• In English
  • Комфортні температурні умови у школах на 50% підвищують продуктивність навчання, – Лев Парцхаладзе

    Комфортна температура у класі, якісне повітря, необхідний рівень освітлення у школах підвищують продуктивність навчання школярів на 50% та сприяють їх успішності. Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

    «Дослідження Манчестерського університету щодо впливу середовища на ефективність навчання показало, що якість повітря, температура та освітлення на 50% підвищують продуктивність роботи учнів і вчителів. Тому одним із найголовніших принципів Нового освітнього простору (НОП) є енергоефективність – впровадження сучасних рішень, технологій та матеріалів для утеплення класів та інших приміщень навчальних закладів», – сказав він.

    Лев Парцхаладзе підкреслив, що з 1 вересня в дію вступили оновлені державні будівельні норми щодо проектування шкіл (ДБН В.2.2-3:2018 «Будинки і споруди. Заклади освіти»), які, зокрема, передбачають проведення обов’язкової енергомодернізації будівель при їх будівництві або реконструкції. «Тепло і комфорт у школах – одна з найголовніших умов. У нових ДБН щодо шкіл прописано європейські вимоги до енергоефективності та використання сучасних енергозберігаючих заходів, які впроваджені у багатьох країнах Європи та світу. Тепер ми це обов’язково робимо і в наших школах. Також працюємо над тим, щоб в кожному класі була проведена вентиляція, встановлений рекуператор, щоб в класі завжди було свіже повітря. Це теж важливо», – відзначив заступник Міністра.

    Завдяки таким змінам:

    • температура у класах стане комфортною. Адже сьогодні у багатьох школах температура у класах взимку не перевищує 16 градусів.
    • на 20-30% підвищиться економія коштів на енергоресурси;
    • мінімум на 20% збільшиться строк експлуатації таких будівель. Якщо сьогодні приблизний строк експлуатації складає 100 років, то відповідні заходи з енергомодернізації продовжують їм життя ще на 20-25 років.

    ДБН поширюються на проектування нових і реконструкцію існуючих будинків закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої та післядипломної освіти, а також навчальних комплексів.

    Нагадаємо, вже майже 300 шкіл та дитячих садків в Україні впроваджують принципи Нового освітнього простору: енергоефективність, сучасне обладнання, мотивуючий простір, безбар‘єрність.

    Довідково

    Новий освітній простір #НОП – проект, який реалізує Мінрегіон спільно з Міністерством освіти і науки України та ініціативною владою на місцях в рамках реформи освіти Нова українська школа.

    Принципи НОП:

    • енергоефективність;
    • сучасне обладнання;
    • мотивуючий простір;
    • безбар’єрність.

    НОП - школи, в яких хочеться навчатися!