Розвиток електронних послуг
Мета реформи - забезпечення доступу громадян і бізнесу до якісних та зручних публічних послуг без корупційних ризиків.
Цифровізація адміністративних послуг – один із пріоритетів Уряду України. Ми не просто оцифровуємо послуги — у процесі ми повністю переосмислюємо їх: як зробити логічними, зручними, зрозумілими.
Наш підхід — не оцифровувати хаос і бюрократію. Це непросто й потребує докорінних змін: потрібно налагодити взаємодію між міністерствами, змінити алгоритми надання послуг, сформулювати й описати всі процеси доступною мовою, спроєктувати й протестувати новий сайт і навіть змінити деякі закони.
Навіщо щось змінювати?
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування надають понад 2 тисячі послуг, але 91.5% населення України не користуються публічними послугами онлайн. Водночас, надання публічних послуг супроводжується значними незручностями, часовими та фінансовими затратами.
Наразі в Україні електронні послуги запроваджено на різних порталах органів влади, з різними інтерфейсами, стандартами та засобами е-ідентифікації, що є вкрай незручним для громадян. Крім того, не було проведено належного реінжинірингу послуг при їх автоматизації та не забезпечено достатньої зручності. Відсутній єдиний підхід до реінжинірингу й запровадження е-послуг, а також послуги є недоступними через смартфон.
Що передбачає реформа?
Ми створюємо цифрову державу, у центрі якої людина. Прозору і зрозумілу державу для людей. Починаємо зміни: менше черг, більше життя. Дія — це взаємодія «Держава і я».
Дія — це застосунок, в якому всі потрібні документи в одному місці, у вашому смартфоні.
Дія — це один портал, де можна отримати всі послуги онлайн: швидко, зручно та людяно.
Ключові результати
Запущено мобільний застосунок Дія – доступ громадян до цифрових документів.
У мобільному додатку доступні такі документи:
- цифровий паспорт громадянина України у формі ID-картки та цифровий паспорт громадянина України для виїзду за кордон (1 країна у світі);
- цифрове водійське посвідчення (10 країна у світі);
- цифрове свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу та обов'язковий поліс страхування на авто;
- цифровий студентський квиток;
- можливість отримання нотифікацій.
Мобільним додатком користуються 4.5 млн. громадян.
Створено та запущено Єдиний державний веб-портал електронних послуг – Портал Дія (diia.gov.ua).
На Порталі Дія кожен громадянин може отримати електронні послуги та інформацію про себе з державних електронних інформаційних ресурсів. На Порталі Дія доступно 33 електронні послуги.
Зокрема, послуга з реєстрації бізнесу – найшвидша у світі. У кабінеті громадянина можна отримати інформацію з 5 реєстрів:
- єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
- державний реєстр речових прав на нерухоме майно;
- єдиний державний реєстр зареєстрованих транспортних засобів та їх власників Міністерства внутрішніх справ;
- державний земельний кадастр;
- державний реєстр обтяжень рухомого майна.
Запроваджено Е-систему у сфері будівництва, що має на меті максимальну автоматизацію та прозорість всіх процесів у галузі:
- запроваджено новий сучасний та безпечний будівельний реєстр й публічний портал з повним доступом до всіх даних, у т. ч. на мапі;
- надання автоматичних послуг (без чиновника), що повністю нівелює будь-які корупційні ризики;
- створення та ведення всіх документів в електронній формі одразу в системі (містобудівні умови, будівельний паспорт).
Цілі та завдання
Цифровізація пріоритетних сфер:
-
містобудування;
-
митниця;
-
соціальний захист;
-
судова;
-
податкова;
-
охорона здоров’я;
-
державна реєстрація та нотаріат;
-
земельні відносини.
Над реформою працюють
Міністерство цифрової трансформації за підтримки проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах / TAPAS», Програми EGAP, що фінансується Швейцарською агенцією з розвитку та співробітництва та реалізується Фондом Східна Європа та Innovabridge, проєкту USAID “ВзаємоДія!” (SACCI) та проєкту EGOV4UKRAINE.
Матеріали та посилання