25% працездатного
населення міст обласного значення та ОТГ працюють саме в сфері освіти і
сплачують податки на місцевий рівень. Це зазначила Міністр освіти і науки
України Лілія Гриневич під час форуму на тему «Децентралізація у сфері освіти»
сьогодні, 23 листопада 2017 року.
«30% населення
залучені до отримання освітніх послуг, близько 45% ваших бюджетів на місцях, а
подекуди й більше, – це видатки саме на освіту. Усе це свідчить про те, що
процес децентралізації без освітньої складової однаково неможливий, як реформа
освіти без децентралізації. Освіта – одне із головних зобов’язань місцевої
влади. Громада залежить від якості освіти, освіта є одним із основних факторів
єднання громади. Це майданчик, де можуть створюватися нові соціальні зв’язки та
контакти між жителями», – додала Міністр, спілкуючись з представниками місцевої
влади.
Важливим фактором
у цьому процесі є створення опорних шкіл.
«Планувалося, що
опорна школа стане ініціативою нових об’єднаних територіальних громад, які
будуть зацікавлені в побудові якісної освіти для своїх дітей. Так, власне, і є,
адже 134 з 450 опорних шкіл, що наразі функціонують в Україні, створені саме
знизу, з ініціативи новоутворених громад. І тенденція порівняно з минулим роком
покращується. Якщо в аналогічний період минулого року зі 135 опорних шкіл 20,
тобто 15% від загальної кількості, були створені в ОТГ, то цього року вже 30%
опорних шкіл функціонують саме в ОТГ. Важливо зазначити, що опорні школи – це
не просто місце, куди довозять дітей, це нова якість української освіти», –
розповіла Лілія Гриневич.
Вона також
додала, що держава розуміє свою відповідальність та вкладає значні кошти в
розвиток опорних шкіл. Так, протягом 2-х років з державного бюджету на закупівлю
автобусів для підвезення дітей до опорних шкіл виділено 500млн грн, а на обладнання їх природничо-математичними кабінетами
– ще 500 млн. Водночас у 2017 році для ОТГ було виділено окрему субвенцію у 300
млн грн на ці витрати.
Нагадуємо, що
Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час зустрічі з керівниками
місій країн-членів ЄС розповіла, що «є 2 фактори, які мають впливати на модель
навчання для школярів з національних громад, – мовна сім’я їхньої материнської
мови та мовне середовище дітей».