З 23 травня у порту «Южний» оголошена
можливість завантаження суден типу Сape Sizeбіля причалів до осадки 17,5 метра.
Затвердження максимально можливої осадки суден на підхідному та внутрішніх
каналах, біля причалів на рівні 17,5 метра відбулося відповідно до наказу
начальника адміністрації морського порту «Южний» Максима Широкова.
Таким чином, з’явилася можливість обробляти
судна з такою осадкою зокрема біля причалів №5 та №6, через які здійснює
перевалку вантажів Державне підприємство «Морський торговельний порт «Южний»
(ДП МТП «Южний»).
«Вже сьогодні це дозволило ДП МТП «Южний»
завантажити теплохід «LinJie» (під прапором Панами) біля причалу на 159,4
тисячі тонн залізорудним концентратом Південного ГЗК Метінвест холдінгу.
Максимально це судно може приймати 170,6 тисяч тонн, тобто на рейді буде
дозавантажено лише 11,2 тисячі тонн. Головний ефект днопоглиблення в тому, що
до його проведення це ж судно в акваторії порту дозволило б завантажити лише
130 тисяч тонн, а дозавантаження на рейді становило би 40 тис. тонн», -
наголосив Максим Широков.
За його словами, осадка 17,5 м, що діє вже
сьогодні, дозволяє економити час вантажовласнику до 3 діб, що відображається на
вартості транспортування і, як наслідок, знижує кінцеву вартість вантажу для
нього.
Досягнення результату у 17,5 метра стало
можливим на рік раніше від затвердженого плану у титулі будівництва.
Днопоглиблення виконується з застосуванням передової високопродуктивної
технології та обладнання німецькою компанією «Мьобіус Констракшн Юкрейн», що
спеціалізується на таких роботах і зарекомендувала себе на світовому ринку. При
цьому інженери порту «Южний» спільно з фахівцями «Мьобіусу» розробили графік
днопоглиблювальних робіт, який передбачає дострокове досягнення параметрів
проекту.
Після закінчення днопоглиблювальних робіт,
метою яких є доведення глибин в акваторії до 21 м, згідно з проектом прохідна
осадка має досягати 19 метрів. Збільшення глибин в акваторії порту здійснюється
в межах реалізації проекту з реконструкції морського підхідного каналу та внутрішніх
водних підходів. Проект реалізується Держпідприємством «Адміністрація морських
портів України» спільно з ТОВ «Мьобіус Констракшн Юкрейн».
Після завершення всіх робіт «Южний» стане
найглибоководнішим портом на Чорному морі і матиме можливість обробляти судна
дедвейтом більше 200 тис. тонн безпосередньо у причальної стінки. Наразі в
межах проекту виконано близько 70% робіт. Завершити реалізацію проекту
планується у 2015 році.
Нагадаємо, право на розробку проектної
документації зі створення глибоководного порту отримав єдиний в Україні
державний галузевий проектний інститут Чорномор НДІ проект, який став
переможцем відкритого конкурсу завдяки багаторічному практичному досвіду та
наявним компетенціям.