• In English
  • У Державній службі морського та річкового транспорту розпочалася робоча зустріч з представниками Експертної місії ТАIEX

    16 жовтня 2018 року у Державній службі морського та річкового транспорту України розпочалася робоча зустріч з представниками Експертної місії ТАIEX з питань зобов’язань держави прапора та правил ІМО.

    Метою роботи Експертної місії є консультування та обмін практичними навичками з обов’язків держави прапора за законодавством ЄС. Практичний підхід передачі кращого досвіду буде полегшувати впровадження відповідного законодавства ЄС в законодавство України. Експертна місія також допоможе визначити спосіб усунення недоліків, які були виявлені під час проведеного Міжнародною морською організацією аудиту виконання Україною обов’язкових інструментів ІМО (червень 2018 року).

    Спікерами заходу є:

     Лінас Каспаравічюс, Начальник відділу морського нагляду в Морському департаменті Литовської адміністрації з безпеки на транспорті (ЛАБТ), Литва.

    Сімона Йонушкене, Головний спеціаліст Відділу міжнародного співробітництва (ЛАБТ), Литва.

    Від Морської адміністрації за дорученням Голови Державної служби морського та річкового транспорту України Дмитра Петренка беруть участь заступник Голови Морської адміністрації Дмитро Балибердін, директор Департаменту Державного нагляду та контролю на морському та річковому транспорті Морської адміністрації Андріан Фотінюк.

    «Враховуючи європейський вектор розвитку України, основним завданням усіх центральних органів виконавчої влади є адаптація національного законодавства до законодавства Європейського Союзу. І Морська адміністрація як новоутворений центральний орган виконавчої влади це чітко розуміє і усвідомлює. Адже Україна є могутньою морською державою, яка відповідно до міжнародних договорів має безліч зобов’язань як держава порту, прапора та прибережна держава», – зазначив заступник Голови Морської адміністрації Дмитро Балибердін, відкриваючи захід.

    Також Дмитро Балибердін акцентував увагу на тому, що сьогодні Україна проживає нелегкі часи, але, незважаючи на це, ми націлені на ефективний результат щодо забезпечення реалізації державної політики у сфері морського та річкового транспорту, реалізації заходів задля виконання своїх зобов’язань в сфері охорони людського життя та попередження забруднення з суден.

    «Саме завдяки успішному проходженню аудиту досягнуто основної мети – наближення України до стандартів у сфері безпеки мореплавства та захисту морського середовища, визначених у міжнародних конвенціях ІМО. Це однозначно успіх не тільки морської галузі, а й України загалом» - наголосив заступник Голови Морської адміністрації.

    У наступні два дні під головуванням Андріана Фотінюка, директора Департаменту Державного нагляду та контролю на морському та річковому транспорті Державної служби морського та річкового транспорту, спільно з членами Експертної місії будуть обговорені питання процедури виконання зобов’язань держави прапора. А саме:

    • зобов’язання та відповідальність держави прапора за Конвенцією ООН з морського права 1982;
    • загальні зобов’язання;
    • чисельність екіпажу;
    • делегування повноважень;
    • вимоги ІМО;
    • вимоги ЄС тощо.

    Беручи до уваги той факт, що в Україні розпочала роботу Морська адміністрація, яка відповідальна за впровадження державної політики в сфері морського та річкового транспорту, експертам буде запропоновано поділитись досвідом в роботі схожого державного органу в ЄС.

    «Отже, такий формат співпраці, коли ми маємо можливість попрацювати разом, детально обговорити ряд питань, провести консультування та обмін практичними навичками з обов’язків держави прапора за законодавством ЄС є надзвичайно важливим і ефективним аспектом  у реалізації стратегічного плану розвитку Морської адміністрації», – наголосив Дмитро Балибердін.