Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновлює державні будівельні норми, зокрема, пропонує дозволити розміщувати підземні паркінги під закладами харчування, спорту, культури та охорони здоров’я (окрім корпусів з палатами) при їх проектуванні. Відповідна норма міститься у змінах до ДБН В.2.3-15:2007 «Споруди транспорту. Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів». Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.
«Сьогодні діючими будівельними нормами заборонено проектування підземних паркінгів під закладами харчування, спорту, культури та охорони здоров’я. У Європі така практика є розповсюдженою, адже, по-перше, це зручно та комфортно для самих власників машин, а по-друге, зменшує кількість машин, припаркованих на вулицях. Тому ми пропонуємо скасувати цю норму, обов’язково передбачивши при цьому посилені заходи протипожежної безпеки. Адже ДБН – це безпека і комфорт людей», - сказав він.
Так, відповідно до запропонованих змін, паркінг повинен бути відділений перекриттям REI 180, а технічні приміщення закладів, під якими розташовуватиметься паркінг, мають бути відокремлені від нього суцільною протипожежною стіною 1-го типу. Також паркінг повинен мати самостійні шляхи евакуації та відокремлені інженерні комунікації.
Зміни до ДБН будуть затверджені найближчим часом та вступлять в силу через 3 місяця після опублікування.
Лев Парцхаладзе також нагадав, що після вступу в силу нового ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій» з 1 вересня цього року в центральній та історичній забудові міст проектуватимуться лише підземні автостоянки. «Сьогодні в Україні на відміну від Європи громадська та житлова забудова, особливо в історичному центрі міст, дуже перевантажена надмірними та хаотичними парковками автомобілів. Це погіршує екологію і створює можливу небезпеку для пішоходів. Тому в новому ДБН щодо планування та забудови територій ми ввели зміну, яка допускає проектування у таких частинах міст виключно підземних автостоянок», - зазначив заступник Міністра.
За його словами, це звільнить історичні місця та центр від надмірної кількості припаркованих машин і створить комфортні умови як для пішоходів, так і водіїв, які зможуть залишити свій транспорт у спеціально відведених для цього місцях.
Відповідно до цього ДБН також забороняється організація парковок для автомобілів в середині нових житлових кварталів. Так, гаражі та автостоянки легкових автомобілів рекомендується розміщувати на периферії житлових районів та міжмагістральних територіях, а також у віддалених від ігрових майданчиків та зон відпочинку місцях житлової забудови.