• In English
  • Лев Парцхаладзе: В Україні потрібно створювати сучасні опорні школи замість старих сільських шкіл з низьким рівнем освіти

    Сьогодні велика кількість шкіл у сільській місцевості знаходиться у незадовільному стані. Тому дуже важливо замість таких застарілих навчальних закладів з низьким рівнем освіти створювати сучасні опорні школи, безпечні та комфортні для кожного.

    Таку думку висловив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе в інтерв’ю виданню «Інтерфакс-Україна».

    «У сільській місцевості така ситуація: 47% шкіл нормально не обігріваються, взимку в них температура повітря не піднімається вище 16 градусів, в 10% – немає туалетів всередині шкіл, 40% – взагалі в жахливому стані – грибок, цвіль, і близько 90% шкіл абсолютно не пристосовані для дітей з інвалідністю. Тому сьогодні дуже важливо створювати сучасні опорні школи замість старих сільських шкіл з низьким рівнем освіти», – сказав він.

    Лев Парцхаладзе розповів, що для створення сучасних безпечних та комфортних умов у школах з 1 вересня минулого року були впроваджені нові державні будівельні норми (ДБН «Заклади освіти»), які:

    – ввели обов’язкову енергомодернізацію будівель шкіл;

    – впровадили обов’язкове створення інклюзивного простору в навчальних закладах;

    – збільшили площу класу на одного учня при змішаній формі навчання тощо.

    Разом з тим Міністерство розробило проектні рішення щодо добудови внутрішніх вбиралень у школах, де їх немає. Адже близько 10% українських шкіл не мають туалетів, розташованих у внутрішніх приміщеннях – вони знаходяться на вулиці. В основному це навчальні заклади у селах, селищах та невеликих містах. Частіше за все – початкові школи, де навчається зовсім малеча.

    Крім того, Мінрегіон спільно з Міністерством освіти та науки України й активною місцевою владою продовжує успішну реалізацію проекту «Новий освітній простір», який вже впроваджується в близько 500 школах і дитячих садках по всій Україні. Багато з них знаходяться саме у сільській місцевості.

    Основні принципи НОП – це енергоефективність, сучасне обладнання, мотивуючий простір, інклюзія та безбар‘єрність. «Приклад пілотної школи НОП – в с. Путрівка Київської області. У школі навчалося 130 дітей, а зараз – 600. У даний час це опорна школа, в яку їздять 200 дітей з Василькова. Якість знань підвищилася, вона стала №1 по ЗНО в області», – зауважив Лев Парцхаладзе.

    Він розповів, що в планах до 2021 року зробити всі опорні школи в Україні за принципами Нового освітнього простору.

    Довідково

    Новий освітній простір (#НОП) створюється в навчальних закладах України за 4 основними принципами: енергоефективність; сучасне обладнання; мотивуючий простір; інклюзія та безбар‘єрність.

    Мета – створення комфортних умов для якісного навчання дітей в Новій українській школі.

    Проект ініційований Мінрегіоном і реалізується спільно з Міністерством освіти і науки України та органами місцевого самоврядування.