• In English
  • Лев Парцхаладзе: Для уникнення транспортних проблем у великих містах місцева влада має вже розробляти комплексні схеми транспорту на найближчі 30-40 років

    З 1 вересня 2018 року в Україні є чинними нові державні будівельні норми щодо містобудування – ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій». Відповідно до них міста з населенням понад 100 тисяч осіб мають розробляти довгострокову стратегію розвитку транспортної системи – комплексну схему транспорту (КСТ) з перспективою на 30-40 років. КСТ повинна розроблятися місцевою владою як окремий документ на основі затвердженого генерального плану міста.

    На цьому наголосив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

    «Згідно з новими містобудівними ДБН для ефективної організації та раціонального розвитку транспортного руху у великих містах, а саме з чисельністю населення від 100 тисяч, мають розроблятися комплексні схеми транспорту. І не на 5-10 років, а довгостроково – на найближчі 30-40 років. Сьогодні наші населені пункти дуже стрімко розвиваються – села і селища перетворюються на міста, а міста у свою чергу на мегаполіси. Тому при їх забудові дуже потрібно враховувати пропускну здатність транспорту, необхідну кількість парковок для жителів тощо. Щоб не було такого, коли побудований великий ЖК, а до нього немає організованих транспортних маршрутів та під’їздів, недостатньо парковок і постійні затори зранку і ввечері, коли всі їдуть на роботу та з роботи. Тому місцева влада повинна брати на контроль це питання і вже зараз розробляти комплексні схеми транспорту для уникнення цих проблем», - сказав він.

    Відповідно до діючих норм такі комплексні схеми транспорту передбачають аналіз існуючого стану транспортної мережі, в які входять:

    - робота громадського та іншого міського транспорту;

    - ефективність залізничних, морських чи авіаперевезень, автобусних, трамвайних та інших маршрутів;

    - функціонування аеропортів, вокзалів, портів тощо.

    Потім на основі цього визначаються подальші кроки та шляхи розвитку цієї мережі.

    У КСТ повинні враховуватись:

    - соціально-економічні та планувальні особливості міста;

    - зростання населення і території;

    - розміщення  населення і його демографічна структура;

    - перспективні зміни у розміщенні підприємств промисловості, будівництва, великих торгових й інших об’єктів;

    - перспективний рівень автомобілізації.

    Довідково

    Нові ДБН Б.2.2-12:2018 «Планування і забудова територій» були розроблені на заміну попередніх будівельних норм, що регулюють містобудування, які діяли ще з 1992 року. Вони офіційно набули чинності 1 вересня 2018 року.

    Крім цього, з 1 жовтня 2019 року на заміну цих норм вступають в дію оновлені ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій», які зберігають ті ж самі вимоги щодо розробки комплексної схеми транспорту в містах.

    Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів, вулиць і доріг відповідно до їх призначення.