17 червня 2014 року за участю заступника
Міністра освіти і науки Павла Полянського відбувся круглий стіл «Впровадження
гендерних підходів у систему вищої освіти України».
У круглому столі взяли участь директор
Представництва Фонду імені Фрідріха Еберта в Україні Штефан Мойзер, національний
експерт з гендерної політики, радник з гендерних питань Міністерства соціальної
політики України Лариса Кобелянська, представники вищих навчальних закладів та
Всеукраїнської мережі центрів гендерної освіти ВНЗ України.
Обговорюючи важливість впровадження гендерних
підходів у освіті, заступник Міністра Павло Полянський зазначив, що гендерність
не є ознакою статевих відмінностей, а розуміння сутності взаємодії статей на
принципах паритетності й гендерної рівності, що потребує подолання в суспільному
просторі гендерних стереотипів, які складалися протягом тривалого часу.
Заступник Міністра нагадав, що в Україні
прийнятий Закон «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і
чоловіків», який набрав чинності ще у 2006 році. Павло Полянський зазначив, що
«необхідно визнати, що багато з правових приписів цього Закону залишилося на
рівні побажань».
За словами Павла Полянського, питання
гендерної рівності впливають на політичний та економічний стан країни; де
дотримуються цього принципу – розвиток суспільства досягає успіху. Тому, як
зазначив заступник Міністра, важливою та корисною у розбудові громадянського
суспільства є думка експертів з питань гендерної рівності. Павло Полянський
закликав учасників круглого столу долучитися до питань освіти і подати завку на
участь в установчих зборах Громадської ради при Міністерстві освіти і науки
України.
У свою чергу, директор Представництва Фонду
імені Фрідріха Еберта в Україні Штефан Мойзер зазначив, що в 2011 року за
підтримки фонду та Федеративної Республіки Німеччини розпочав свою роботу Центр
гендерної освіти в Україні. Штефан Мойзер підкреслив, що зараз в Україні
налічується вже 21 таких центрів. За його словами, проблеми гендерної рівності
існують і в європейських країнах. Необхідно подолати стереотипи та впроваджувати
гендерну рівність, використовуючи потенціал людини, незалежно від її статті.