Податкова і бізнес разом подолають тіньовий ринок. Про це заявив заступник Міністра доходів і
зборів України Володимир Хоменко під час зустрічі з
представниками виробників тютюнових та алкогольних виробів, імпортерів і
продавців спиртних напоїв.
Володимир Хоменко розповів про те, що протягом лише квітня-травня
цього року з обігу вилучено понад 5 млн. пляшок фальсифікованих алкогольних
напоїв, більше 200 тис. літрів спирту, понад 2,5 млн. пачок цигарок, майже 3,5
млн. підроблених марок акцизного податку.
„Лише за день ми вилучили 10 тисяч пляшок
підробленої горілки та 7 тонн спирту. Працівники податкової міліції викрили 17
незаконних виробництв алкогольної продукції та 2 – тютюнової. Втрати бюджету
від несплати акцизного податку цими підприємствами склали понад 3 млрд.
гривень».
"Якщо раніше необлікований спирт возили цистернами, нині возять
каністрами, та й то - уночі", - підсумував Володимир Хоменко.
Бізнесмени зі свого
боку висловили полегшення щодо активного скорочення тіньового ринку підакцизів: "Завдяки проведеній боротьбі з
"тінню", вартість підробної горілки у
магазинах виросла більш, ніж у півтора рази - до 20-22 гривень. Ціна
"сірого" імпорту, який продається переважно через Інтернет, також
суттєво зросла. "Лівого" спирту, - кажуть вони, - На ринку майже
немає. Той, що використовують для контрафакту, - майже весь завезений з-за
кордону".
Під час зустрічі
представник державного поліграфкомбінату „Україна”
презентував проект нової електронної системи „Електронна
акцизна марка” - програмного забезпечення, за допомогою якого держава зможе
контролювати переміщення спирту, обіг підакцизної продукції та оперативно
виявляти порушення і фальсифікат. Система складається з марки акцизного податку
з підвищеним рівнем захисту, єдиного електронного реєстру товарно-транспортних
накладних та реєстру чеків реєстраторів розрахункових операцій.
Під час наступної
зустрічі домовилися провести презентацію альтернативної електронної акцизної
марки, яку розробила тютюнова компанія.
Володимир Хоменко погодився з ініціативою і запевнив учасників ринку,
що без них нову акцизну марку не запровадять: "Пропозиції бізнесу
обов'язково будуть враховані. Але електронну марку буде запроваджено в
будь-якому разі. Ми з вами разом маємо закріпити чесні й прозорі правила ринку,
щоб система працювала, незалежно від нашої особистої присутності".
Заступник Міністра
пообіцяв підняти і тему неактуальності підняття акцизів, яку виробники
підтримали одноголосно: "Я матиму зустріч з Прем'єр-міністром та Міністром
фінансів, говоритиму про неактуальність підвищення акцизного збору. Інтереси
бізнесу мають бути враховані".
Також Володимир Хоменко наголосив на тому, що потрібно переглянути умови
ліцензування для учасників алкогольно-тютюнового ринку: "Треба встановити
такі умови, щоби ліцензії на продаж тютюну і алкоголю не видавалися кому попало
- подивіться, де продаються алкоголь і цигарки - майже впритул до дитячих
закладів".