• In English
  • Забезпечення доступності інфраструктури для осіб з інвалідністю потребує додаткових механізмів регулювання
    Державна архітектурно-будівельна інспекція України, опубліковано 01 червня 2018 року о 15:15

    31 травня відбулось онлайн-засідання Комітету забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури, в якому взяли участь голови облдержадміністрацій та громадськість.

    Як відзначив директор Департаменту нормативно-правового забезпечення Держархбудінспекції Сергій Шевченко, на законодавчому рівні вже впроваджено низку механізмів, що спростили процедуру улаштування засобів безперешкодного доступу до житлово-комунальних та громадських об’єктів, а також посилили контроль за створенням безбар’єрного простору при будівництві об’єктів.

    Крім того, на виконання затвердженого Урядом Плану заходів з виконання рекомендацій Комітету ООН з прав осіб з інвалідністю Держархбудінспекцією запроваджено щоквартальний збір даних щодо виявлених порушень вимог доступності. Звітність стосується як територіальних органів ДАБІ, так і інспекцій на місцях. Надалі на виконання доручення Прем’єр-міністра України здійснюватиметься щомісячне звітування. Такий підхід забезпечить додатковий аудит та моніторинг ситуації.

    Уповноважений Президента України з прав людей з інвалідністю Валерій Сушкевич зауважив, що з боку Держархбудінспекції є розуміння наявної проблематики та відповідна підтримка. Однак проблеми виникають на місцевому рівні, де новоутворені органи не завжди приділяють належну увагу вимогам доступності. На його думку, для врегулювання ситуації мають бути запроваджені додаткові механізми. Можливим варіантом вирішення проблеми може стати прийняття Закону України
    № 7266-1 «Про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (щодо передачі, припинення або тимчасового зупинення повноважень органів державного архітектурно-будівельного контролю)». Такі заходи підвищили б відповідальність місцевої влади та сприяли належній організацій функцій держархбудконтролю в населених пунктах.