• In English
  • Якість процесу децентралізації системи держархбудконтролю безпосередньо впливає на рівень розвитку регіонів, - Олексій Кудрявцев
    Державна архітектурно-будівельна інспекція України, опубліковано 23 квітня 2018 року о 17:34

    Поточний стан процесу децентралізації у сфері містобудування та подальші перспективи розвитку реформи стали темою круглого столу, що відбувся 20 квітня за участі представників законодавчої, виконавчої влади та місцевого самоврядування. Зокрема, у заході взяли участь Голова Державної архітектурно-будівельної інспекції України Олексій Кудрявцев, представники Асоціації міст України, Комітету Верховної Ради з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства, Міністерства екології та природних ресурсів, міські голови.

    За словами Олексія Кудрявцева, за майже 2,5 роки реформи містобудівні повноваження отримало 95 громад України – як великі міста та обласні центри, так і населені пункти чисельністю до 50 тисяч мешканців: «Реформа дійсно відбулась. Сьогодні майже всі новоутворені органи архбудконтролю працюють як єдиний злагоджений механізм. І місцеве самоврядування є нашою потужною командою в розвитку будівельної галузі».

    На сьогодні можна виокремити громади, де рівень відповідальності та здійснення містобудівних повноважень є найвищим. Так, за плідну співпрацю та особисті досягнення у виконанні завдань, пов’язаних із формуванням та забезпеченням реалізації державної політики у сфері здійснення державного архітектурно-будівельного контролю Голова Держархбудінспекції підписав почесні грамоти керівникам трьох міст – Харківському міському голові Геннадію Кернесу, Дніпровському міському голові Борису Філатову та міському голові Тернополя Сергію Надалу.

    «ДАБІ й надалі готова співпрацювати з громадами, надавати необхідний консультаційний супровід та передавати повноваження. Адже реформа децентралізації містобудівних повноважень важлива, її ефективність підтверджена як міжнародним, так і нашим досвідом впровадження. Сьогодні від рівня виконання відповідних функцій на місцях залежить розвиток регіонів та економіки країни в цілому. І можна констатувати, що є громади, які досить успішно включилися у процес та ефективно працюють», - зауважив Олексій Кудрявцев. 

    Перший заступник голови Комітету ВР з питань будівництва та житлово-комунального господарства Дмитро Андрієвський відзначив, що за час прийняття Урядом концепції щодо децентралізації здійснено максимальну передачу повноважень територіальним громадам із відповідним фінансуванням на місцях. Місцеві громади отримали можливості для вирішення питань освіти, охорони здоров'я, будівництва та ефективного розвитку власних територій. У низці прийнятих законодавчих актів з питань децентралізації важливе місце займає Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері державного архітектурно-будівельного контролю». Дія документу дає свої результати, однак виявлено і певні прогалини.

    «Є ініціатива народних депутатів продовжити зміни до законодавства, щоб з одного боку значно розширити повноваження, а з іншого зробити безперервним виконання відповідних функцій. Там, де виникає правова колізія та органи архбудконтролю на місцях не можуть в повному обсязі забезпечити виконання відповідних зобов’язань, щоб була можливість підхопити ці повноваження і надати відповідну допомогу. Комітет працює максимально відкрито, та ми запрошуємо всіх до плідної дискусії. Давайте обмінюватися думками і робити все, щоб законодавче регулювання в непростих умовах було максимально ефективним», - відзначив Дмитро Андрієвський. 

    Зокрема, у рамках заходу обговорено підготовлений Народним депутатом України Геннадієм Кривошеєю законопроект щодо тимчасового призупинення за необхідності повноважень новоутворених органів, а також подальшого їх відновлення – після вирішення громадою проблемних питань та забезпечення належного виконання функцій архбудконтролю на місцевому рівні.

    «Ми зробили дуже хорошу річ, коли в дійсності дали можливість і передали велику кількість повноважень місцевому самоврядуванню. Я підтримую, що максимально потрібно передати все на органи місцевого самоврядування. Але в процесі виявляються громади, які говорять: ми взяли повноваження, а тепер нічого не можемо зробити. У запропонованому законопроекті прописаний сам порядок передачі, а також тимчасового припинення повноважень. Хотів би почути зауваження та пропозиції учасників, щоб ми разом вийшли з конкретним рішенням та виробили реальний дієвий механізм роботи», - відзначив Геннадій Кривошея.

    Положення документу викликали жваву дискусію та учасники заходу дійшли згоди детальніше опрацювати законопроект й надати свої пропозиції та зауваження.