ГРОЙСМАН В.Б. – Доброго дня! Порядок денний сформовано за пропозиціями урядових комітетів.
Хотів би, щоб перед початком засідання ми розглянули інформативно два питання – чергове впровадження електронних технологій.
Одним з наших ключових, головних завдань є побудова сильної економіки в нашій державі. Але це можливо тоді, коли ми можемо вибудувати абсолютно рівні, прозорі правила для всіх. Насправді, ця прихованість різних процесів є достатньо слабким місцем у нашій державі. Тому ситуацію потрібно змінювати не в окремих сферах і галузях, а змінювати системно.
Тому з перших днів роботи нашого Уряду для нас є важливим пріоритетом і для мене особисто, де б я не працював, впровадження технологій електронного урядування. Чому? Тому що це є надзвичайно важливі елементи, які забезпечують якісний доступ до державних послуг або державних ресурсів, прозорість та єдині правила, незалежно від того, який підприємець, наприклад, хоче претендувати на купівлю того чи іншого майна, де б він не знаходився, але вони будуть усі в рівних умовах – представник і малого, і великого бізнесу.
Безумовно, що в цьому напрямку нам потрібно ще дуже багато зробити, але ми вже впроваджуємо елементи однієї системи. Ми почали впроваджувати електронні послуги, ряд позицій є в Мін’юсті. Ми почали впроваджувати систему державних закупівель ProZorro, електронне відшкодування ПДВ.
Зараз нарешті ми підійшли до впровадження електронних аукціонів з точки зору доступу до українських надр. Ідеться про те, що завжди геоінформація була закрита, був абсолютно закритий клуб тих, хто мав вплив та інформацію про поклади газу і т.д. Зараз ми це все відкрили, є електронні майданчики, на яких можна брати участь у праві на розробку тих чи інших копалин. Це з одного боку.
З іншого, такі ж електронні платформи є зараз і на право оренди землі або купівлі комерційної землі. Йдеться про те, що в десятки разів бюджети отримують більше грошей, але найголовніше, що всі, хто купує, є в рівних умовах. Зараз потрібно максимально розширювати ці можливості для того, щоб створити систему, єдині правила абсолютно для всіх. Це буде конкуренція, буде довіра суспільства до цього, тому що все відкрито, і, як наслідок, державний бюджет буде отримувати більше ресурсів, оскільки в конкуренції є справжня ціна.
Крім того, нові землі, нові об’єкти, нова нерухомість дають можливість створення нових робочих місць. І я вважаю, що це є абсолютно системними нашими діями. І ми будемо їх продовжувати для того, щоб забезпечити таку рівність і в доступі до цих ресурсів.
Сьогодні ми розглянемо питання щодо надр і землі. Думаю, що найближчими засіданнями Уряду ми заслухаємо систему щодо малої приватизації теж на електронних торгах. Це теж є надзвичайно важливим.
І також заслухаємо звіт про роботу нашої Агенції з електронного урядування. Тому що, насправді, чимало що зроблено в цій сфері. Але треба, щоб більше й більше користувачів могли оперувати цими електронними системами.
Тому, шановні колеги, я пропоную затвердити порядок денний і розпочати його із заслуховування інформації щодо вдосконалення системи користування надрами (вона нещодавно абсолютно запрацювала), а також про електронні сервіси у сфері земельних сервісів. Це те, що сьогодні вже стає доступним до підприємців, фермерів і взагалі тих, хто претендує до отримання доступу до цих ресурсів. Немає заперечень?
Тому порядок денний я пропоную затвердити і заслухати Кирилюка Олега Васильовича – заступника Голови Державної служби геології та надр.