• In English
  • Вступне слово Прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана на засіданні Кабінету Міністрів України від 12 червня 2019 року
    Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 12 червня 2019 року о 17:52

    ГРОЙСМАН В.Б. – Доброго дня, шановні колеги!

    Ми сформували порядок денний відповідно до пропозицій урядових комітетів і міністерств. Виносимо ряд питань, зокрема ті, які стосуються нашої інфраструктури.

    Ми розпочнемо сьогодні засідання Кабінету Міністрів з інформації керівника Укравтодору Славоміра Новака про реальний стан справ щодо будівництва, реконструкції, модернізації дорожнього господарства країни, а далі заслухаємо питання Стратегії розвитку "Укрзалізниці", тобто двох надзвичайно важливих для нас інфраструктурних напрямків для країни, які в тому числі впливають і на наше економічне зростання, і в принципі на комфорт в країні.

    Якщо говорити про дороги, я думаю, що всі ми є користувачами українських доріг. Насправді я завжди ставив питання, коли ще не працював в Уряді, чому, з якої причини українські дороги не ремонтували. Я ніколи не міг знайти на це питання відповідь. Тобто війни не було, кошти в принципі фактично в бюджеті були, але так вони розподілялися, що на дороги взагалі нічого не залишалося або якщо залишалося, то невідомо куди дівалося.

    Я є абсолютний реаліст. Я розумію, що дороги в Україні є в недоброму стані. У нас є багато доріг, які потребують капітального ремонту і реконструкції.

    Але що нам вдалося зробити в 2017 – 2018 рр.? Ми за 2017 – 2018 рр. побудували 6 тис. 800 км доріг. Якщо проводити аналогію того по термінах, то можу сказати, що за попередні 10 років було побудовано набагато менше.

    Коли ми почали піднімати дорожнє господарство і вводити нову систему будівництва доріг, у нас не було ні плану дій, ні стратегії, ні механізмів фінансування. І коли ми починали говорити про те, що треба ремонтувати дороги, нам дорожники говорили про те, що "давайте ми тут залатаємо частину дороги, там залатаємо частину дороги". А це означало тільки єдине – розпорошення ресурсів і жодного ефекту.

    Тому ми створили дуже чіткий план, у 2017 – 2018 рр. почали його реалізовувати. Він розрахований на п'ять років. І в 2019 – 2021 рр. ми з'єднаємо всі обласні центри між собою гарними дорогами.

    Але мене цікавлять не тільки дороги між обласними центрами, а взагалі, що є надзвичайно важливим – щоб у нас була спільна стратегія будівництва доріг, в тому числі з містами та населеними пунктами.

    Філософія полягає в тому, що людина, яка живе в місті, селі, селищі, об’єднаній громаді, має вийти зі свого будинку, отримати нормальний тротуар, нормальну дорогу. Мають бути нормальні з'єднання між районними центрами, бо там сьогодні величезна проблема. І далі між обласними центрами (між областями) і також вихід на транснаціональні коридори. От ідеологія і стратегія, яку ми сповідуємо і яку будемо реалізовувати.

    Тому я можу сказати, що я не звик ні бідкатися, ні розводити руками, а звик ставити дуже реалістичні та конкретні завдання, які ми здатні виконувати.

    Тому сьогодні ми почуємо, де ми знаходимося, які будуть завдання.

    Ще раз хотів би наголосити. Я абсолютний реаліст, знаю стан українських доріг. Більш того, їжджу по цих дорогах. Більш того, так само по неремонтованих дорогах їжджу і потрапляю у вибоїни. Іноді доводиться і колеса міняти. Я все розумію. Трошки більше часу – і ми наведемо нормальний порядок на всіх дорогах України, в тому числі і в питаннях безпеки.

    Тому, шановні колеги, я пропоную, щоб ми зараз розпочали розгляд цих питань. Заслухали звіт керівника Укравтодору. Потім я прошу підготуватися "Укрзалізницю" для того, щоб ми сьогодні почули абсолютно реалістичну стратегію: з одного боку, яким чином дати якісні послуги людям, які користуються "Укрзалізницею". Бо іноді я бачив у ЗМІ, Інтернеті жахливі просто умови, якими користуються сьогодні люди під час подорожей.

    Я бачу, Євген Кравцов є. Я не втручаюся в управління компанії. Але тих керівників ДЕПО, які випускають у неналежному стані рухомий склад – той, що ми іноді дивимося в ЗМІ, люди публікують – я хочу вам сказати, що таких керівників просто треба дуже швидко викидати з займаних посад. Швидко!

    Це питання, в тому числі для управлінців. Підбирайте нормальних людей, які б розуміли, що те, що вони випускають на лінію, на маршрут – це те, на чому б вони самі хотіли б пересуватися, їздити.

    Але я думаю, що сьогодні ви розповісте про реальний стан справ, себе, в тому числі, покритикуєте і визначите подальші кроки. Я думаю, що Уряд для вас створив всі належні умови для того, щоб ви були ефективними.

    Будь ласка, Славомір Новак. Українські дороги.