• In English
  • В Україні вже можна звужувати дороги при їх реконструкції та будівництві, – Лев Парцхаладзе

    З 1 вересня в Україні почали діяти нові державні будівельні норми (ДБН) В.2.3-5:2018 “Вулиці та дороги населених пунктів”, згідно з якими можна звужувати ширину смуг руху на дорогах в містах і селах при їх реконструкції та будівництві нових з метою впровадження європейських стандартів щодо безпеки на дорогах.

    Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

    “Оновлені ДБН щодо вулиць і доріг вже діють, а це означає, що з 1 вересня при проектуванні нових чи реконструкції або капремонті існуючих доріг можна звужувати ширину смуг руху в залежності від призначення дороги. Це важливі вимоги безпеки, які вже давно використовуються у Європі і тепер впроваджені у нас”, — сказав він.

    За словами Лева Парцхаладзе, можливість звуження смуг руху сприятиме підвищенню безпеки руху на дорогах та зменшенню кількості дорожніх аварій. “Сьогодні виявлена стійка залежність ширини смуг руху і можливої кількості смертності на дорогах. Звичайно, це не єдиний фактор, який на це впливає, проте доведено, що чим більша ширина смуги руху на дорозі, тим небезпечнішою вона є для водіїв. Адже часто саме в таких умовах вони можуть маневрувати, понаднормово перебільшуючи швидкість чи обганяючи сусідні машини. При звужених смугах руху такої можливості немає. Крім того, водій намагається їхати обережніше, тим самим зменшуючи швидкість руху”, — підкреслив він.

    Так, на сьогодні одними з найнебезпечніших доріг вважаються дороги з шириною смуги руху 3,6 м та більше. Смертність від ДТП на них, за статистикою, складає від 20-25 осіб на 100 тисяч населення. Менш небезпечними є дороги з шириною смуги 3,25-3,60 м з можливою смертністю від 6-10 людей на 100 тисяч. Найбільш безпечними є дороги в Європі з шириною смуги руху 2,8 — 3,25 м. У таких випадках смертність складає максимум 2-3 особи.

    “Зменшуючи швидкість всього на 1,5 км/год, рівень смертності на дорогах знижується в середньому на 6%. Уявіть, скільки життів може врятувати всього лиш розумний підхід до проектування доріг. Окрім цього, зміни, введені у нових ДБН, дозволять збільшити пропускну здатність вулиць та зменшити затори за рахунок облаштування додаткових смуг для авто та окремих смуг для громадського транспорту. Також звільнений простір можна використовувати для проектування велосипедних доріжок, острівців безпеки на переходах та паркувальних кишень”, — пояснив Лев Парцхаладзе.

    Згідно з новими ДБН, мінімальна ширина смуги руху на магістральних вулицях загальноміського та районного значення у найкрупніших, крупних, великих, середніх та малих містах, окрім доріг безперервного руху, а також на селищних дорогах та головних вулицях складає 3 м. На магістралях загальноміського значення безперервного руху в найкрупніших і крупних містах мінімальна ширина смуги руху дорівнює 3,5 м. На місцевих житлових вулицях і дорогах усіх населених пунктів вона складає 2,75 м.

    Оновлені ДБН були розроблені ДП “ДерждорНДІ” на заміну аналогічних ДБН 2001 року і доступні на сайті Мінрегіону. Норми є обов’язковими та розповсюджуються на проектування нових, реконструкцію та капітальний ремонт існуючих вулиць і доріг у містах та селах України.

    Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.