У змінах до ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” чітко визначено допустимий час на транспортування асфальтобетонної суміші (АБС), який обов’язково має бути дотриманий від моменту випуску до укладання АБС, – не більше 3 годин.
За підрахунками експертів це сприятиме підвищенню якості дорожнього покриття в цілому на 30%, продовжить строк служби таких доріг та мінімізує появу вибоїн, тріщин та бітумних плям.
“Зараз у ще чинних нормах щодо проектування доріг загального користування час на транспортування АБС-суміші із заводу до місця її укладання ніяк не обмежується. Чому це погано? При тривалому транспортуванні на великі відстані суміш зазнає підвищеного впливу вібрацій і стає неоднорідною. Наслідки цього ми спостерігаємо на наших дорогах – це вибоїни та тріщини. Крім цього, при збільшенні часу транспортування на суміш більш суттєво впливає температура повітря. Тому у змінах до цих будівельних норм вводяться обмеження щодо часу на транспортування асфальтобетону – не більше 3 годин. Науковцями і експертами дорожньої галузі визначено, що цей час є оптимальним, щоб суміш не застигала і потім укладалася однорідно”, – зазначив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.
Крім того, у нових змінах визначаються максимальні відстані транспортування асфальтобетонних сумішей:
Зміни до ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” розроблені ДП “ДерждорНДІ” вже затверджені та будуть опубліковані найближчим часом.
Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.