• In English
  • В Україні створюватимуть більше можливостей для залучення бізнесу до співпраці над змістом освіти у профосвіті
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 09 липня 2021 року о 09:12

    Ключову роль у забезпеченні змісту та якості професійної освіти має відігравати роботодавець. У цьому процесі значення також мають регулярне оновлення освітніх стандартів та програм відповідно до потреб ринку праці, а також залучення всіх зацікавлених сторін до покращення якості професійної освіти. Про це йшлося на панельній дискусії про зміст та якість профосвіти в межах конференції “Освіта можливостей: нові горизонти професійної (професійно-технічної) освіти в Україні" вчора, 8 липня 2021 року.

    “Нині ми залучаємо всіх зацікавлених сторін до формування змісту та якості професійної освіти. Зокрема, коли розробляємо стандарти на компетентнісній основі. Відповідні стандарти розвивають ті навички та вміння в учнів, які далі будуть релевантними на ринку праці. Лише у 2021 році ми розробляємо 45 таких стандартів та точно плануємо не зупинятись на досягнутому”, – зазначила генеральний директор директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.

    Учасниками панельної дискусії стали представники МОН, Інституту професійних кваліфікацій, фінського компоненту Програми ЄС “EU4Skills: кращі навички для сучасної України”, роботодавці тощо.

    Представник Фінського національного агентства з питань освіти Пасі Рейнікаєн поділився фінським досвідом покращення змісту, якості освітніх програм та стандартів. За його словами, цей процес складається з двох етапів: спершу відбувається оцінка наявної ситуації, лише потім – пошук та обговорення заходів, які змогли б підвищити якість освіти. Важливо, що обидва процеси завжди відбуваються із залученням максимальної кількості зацікавлених сторін: представників закладу освіти, роботодавців та навіть учнів.

    Представником від роботодавців на панельній дискусії став Євген Клопотенко – кулінарний експерт та амбасадор реформи професійної освіти. Він розповів про необхідність зміни щодо розрядності в підготовці за деякими професіями. Зовсім скоро він планує офіційно розпочати реформування підготовки “Кухарів” разом з МОН та Київським вищим професійним училищем швейного та перукарського мистецтв.

    Крім того, учасники обговорили здобуття профільної середньої освіти в закладах професійної освіти, адже нині заклад профосвіти має всі ресурси для того, щоб надавати як професійну кваліфікацію, так і повну загальну середню освіту.