Сьогодні, 6 червня, в ІА «Укрінформ» організатори Українського стенду на кіноринку Міжнародного фестивалю анімаційних фільмів у Ансі презентували концепт національного стенду на кіноринку Mifa Market, що працює в рамках фестивалю.
Цьогоріч Україна вдруге буде представлена власним національним стендом, який організовується громадською спілкою «Українська анімаційна асоціація» за підтримки Міністерства культури України, Державного агентства України з питань кіно та Міністерства закордонних справ України.
За словами Олени Голубєвої, виконавчого директора громадської спілки «Українська анімаційна асоціація» та продюсера студії «Червоний собака», цьогоріч до української делегації приєдналось багато нових студій та авторів, а в каталозі представлено багато яскравих авторських проектів.
«Участь об’єднаного стенду на фестивалі дуже значна подія, адже від цього виграють не лише учасники, а й країна в цілому, бо наявність стенду на такій великій міжнародній події викликає довіру до країни, до бізнесу, до інвестицій у творчість і виробництво. Я пишаюсь тим, що в асоціації вдалось поєднати як великі студії, так і окремих авторів. Ми залишаємося відкритими до співпраці і сподіваємось на бурхливий розвиток української анімації», - говорить Олена Голубєва.
Розповідаючи про дизайн стенду, Олена Голубєва повідомила, що було прийняте спільне рішення використати дизайн, який торік привернув увагу учасників фестивалю, і таким чином зробити впізнаваним образ анімаційної України.
Голова індустріального комітету «Українська анімаційна асоціація», СЕО Animagrad Єгор Олесов представив українські студії, які презентуватимуть свої проекти під час фестивалю в Ансі. За його словами, анімаційна індустрія в Україні розвивається швидкими темпами і демонструє гарну динаміку представлення Українського стенду на фестивалі в Ансі: торік це було 9 студій, цьогоріч вже 14.
«Зараз ми підходимо до тієї ситуації, коли на національному стенді буде представлена практично вся анімаційна індустрія країни, що буде правильно з точки зору позиціонування України у світі. Тільки за рахунок синергії та об’єднання зусиль державних та мистецьких інституцій можна досягти дійсно правильного майбутнього для української анімації», - наголошує Єгор Олесов.
«Мені здається, що з точки зору бізнесу анімація має величезний потенціал в Україні. Анімаційна складова має потужну культурну складову, адже ми розуміємо, що на анімації зростають молодші покоління і це є частина освіти та особистісного становлення. На нас покладена величезна відповідальність з точки зору правильного анімаційного контенту та правильної ідеології».
«Ми маємо величезний прогрес – вже вдруге ми потрапляємо на кіноринок в Ансі і вже в значно більшому складі. Ми також відчуваємо значну підтримку з боку держави, і це дає нам велику надію на динамічний та гарний розвиток української анімації», - додав генеральний директор ДП «Укранімафільм» Дмитро Лісенбарт.
Також у рамках прес-конференції було презентовано каталог української анімації 2018-2019 рр. та вперше показані тізери (рекламні повідомлення) і матеріали нових українських проектів, у тому числі: «Мавка. Лісова пісня», cеріал «Ферма Фіна»/«South Farm» (Yarki Studio), новий проект компанії Glowberry «Хоробрі зайці» - музичний навчальний серіал для дітей віком від 2 до 5 років; короткометражний авторський фільм «Світ навпаки» (студія «Червоний собака», 2018), створений за грантом Президента України молодим діячам у галузі культури.
«Анімаційний жанр справді є великим пріоритетом і користується значною увагою з боку держави, українська анімація має дуже потужні можливості. І ми бачимо в цьому велику перспективу і велике завдання. Ми ставимо перед собою завдання створити умови, щоб анімаційний напрямок розвивався, а молоді художники сміливо експериментували та створювали новий, креативний продукт. У легкій мультиплікаційній формі можна говорити про історію України, відкривати цілий пласт сучасної української культури, історичної спадщини, дивовижних історичних особистостей. Роль анімації у промоції та популяризації української культури надзвичайно важлива. Переконаний, що представлення національного стенду на одному із найбільш відомих та престижних анімаційних форумів світу стане гідною презентацією анімаційної України», - говорить Міністр культури Євген Нищук.
Довідково
Міжнародний фестиваль анімаційних фільмів - один з найбільш відомих та престижних анімаційних форумів світу. Започаткований у 1960 році, з 1998 року фестиваль щороку проходить у червні в місті Ансі (Франція). Це один з чотирьох міжнародних фестивалів анімаційних фільмів, які спонсорує Міжнародна асоціація анімаційного кіно. У його структурі 2 потужних майданчика - конкурсний та ринок (MIFA). Ринок MIFA є найбільшим у Європі анімаційним майданчиком та представлений як великими компаніями (Disney, Pixar), так і багатьма анімаційними студіями світу - від Америки до Азії. Маючи позитивний відгук про першу презентацію України у 2017 році, Українська анімаційна асоціація отримала ексклюзивну пропозицію від організаторів на продовження співпраці у 2018 році.