У Берліні за бренд Ukraine NOW вручено одну з найбільш престижних премій у сфері дизайну Red Dot Design Award 2018. Єдиний стиль презентації країни в світі Ukraine NOW обрано переможцем в категорії Corporate Identity, таке рішення ухвалило журі із 24 експертів. Офіційна церемонія нагородження відбулася 26 жовтня.
Єдиний брендинг України Ukraine NOW був підтриманий на засіданні Уряду 10 травня 2018 року. «Це буде бренд України у світі», – зазначив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман.
Лого запропонувала українська креативна агенція Вanda, яка стала Агенцією року Red Dot Design Award 2018, а розробка та створення відбувалися в рамках роботи Комісії з питань популяризації України при Міністерстві інформаційної політики, за участю українських та зарубіжних експертів, Департаменту інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів. Комунікаційну концепцію готували за підтримки та участі експертів Британського уряду. Було проведено низку фокус-груп у Варшаві, Берліні, Лондоні, меседж протестували у міжнародній кампанії на телеканалі CNN. Також відзначено добре сприйняття Ukraine NOW аудиторією в різних куточках світу – Мюнхені, Давосі, Торонто, Франкфурті, Лондоні та Парижі.
За кілька місяців бренд Ukraine NOW вже став впізнаваним, впевнено завойовує позиції для просування українських товарів та послуг на міжнародних ринках, переконаний державний секретар Міністерства інформаційної політики Артем Біденко.
«Це важлива і приємна перемога для України – адже вона вказує на те, що ми рухаємося правильним шляхом, що європейські цінності, стандарти та пріоритети є ключовими. І, звичайно ж, це хороший урок стійкості для всіх нас – витримати критику від псевдоекспертів і впевнено йти до перемоги», – наголосив Артем Біденко після церемонії вручення нагороди, підкресливши, що це досягнення є командним результатом. За його словами, премія Red Dot для візуального рішення бренда країни – це такий собі Оскар у світі дизайну, що підтверджує влучність креативного рішення для популяризації країни у світі.
«Нагорода, яку отримав Ukraine NOW – це, передусім, історія про філософію брендингу. Він дуже потужний і позитивний. Те, що це не візуальний стиль для бізнесу, а саме брендинг цілої країни, додає йому сили. Сучасні українці – вони про зараз. Не чекають, не вагаються, не бояться. Створюють тут і зараз. Те, що відбувається в Україні в цей момент, – це народження нової нації. І ми щасливі, що Ukraine NOW розказує це світу і розказуватиме надалі», – підкреслив Павло Вржещ, співвласник і креативний директор агенції Banda. До речі, агенція отримувала престижну міжнародну дизайнерську нагороду і за розробку логотипу Євробачення-2017.
«Ми маємо честь разом з Урядом, агенцією Вanda отримати нагороду за брендинг України вперше за роки незалежності», – зазначила Роксолана Стадник, керівник Департаменту інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів. За її словами, така висока нагорода за національний брендинг – це справді визнання, визнання урядових комунікацій, креативної індустрії. Роксолана Стадник зазначила, що серед ключових задач ініціативи брендингу Ukraine NOW є демонстрація досягнень країни, які можуть надихнути весь світ та заохотити людей відвідати, розпочати бізнес, інвестувати в Україну. Вона підкреслила, що колаборація креативної індустрії та держави має високий потенціал та повинна активно розвиватися, зокрема, співпраця в питанні брендингу України є хорошим прикладом для цього.
Варто відзначити, що залучена Урядом креативна агенція Banda цього року стала найкреативнішим агентством в світі за версією Red Dot Design Award 2018. Вітчизняні креативники здобули першість серед сотень агенцій, представників 45 країн, що подали більше 8 тисяч заявок. Серед 7 нагород, що отримало в Берліні рекламне та дизайнерське агентство Banda, яке визнано Агенцію року, і проект Ukraine NOW.
Довідково
Для забезпечення єдиного стилю презентації держави в світі Уряд 10 травня 2018 року схвалив бренд Ukraine NOW. Бренд запропонований українською агенцією Banda в рамках роботи Комісії з питань популяризації України при Міністерстві інформаційної політики. Комунікаційну концепцію готували за підтримки та участі експертів Британського уряду. Оскільки брендинг розроблявся з метою комунікації саме на міжнародному рівні, було проведено низку фокус-груп у Варшаві, Берліні, Лондоні. Також було відзначено добре сприйняття Ukraine NOW аудиторією в різних куточках світу – Мюнхені, Давосі, Торонто, Франкфурті, Лондоні та Парижі.
Після схвалення Урядом лого почало набувати популярності не лише серед державних структур, а й серед приватних компаній та громадян. Паралельно велася робота щодо інформування про брендинг України за кордоном. Так, зокрема, Ukraine NOW був представлений у Лондоні у липні під час круглого столу «Інновації та можливості», присвяченого обговоренню потенціалу України у контексті глобальної економіки, та у жовтні – у рамках бізнес-форуму Український тиждень в Лондоні, у Нью-Йорку – на конференції «Україна зараз: виклики та можливості», у Софії – на Форумі Дунайської стратегії ЄС.
Брендом почали цікавитися все більше сегментів бізнесу. Логотип почали використовувати компанії, зокрема, веб-студія Вінтаж (Vintage Web Production) на основі нового логотипа зробила генератор зображень, подібний сервіс запустила й одеська веб-студія Solar Digital. Цими генераторами скористалися десятки тисяч людей як в Україні, так і за її межами. Користувачі почали вправлятися в дотепності, генеруючи різноманітні варіації, а компанії та підприємці і собі почали використовувати це у власних бізнес-комунікаціях. А до річниці «безвізу» українська студія Indium Lab розробила додаток доповненої реальності, який проектує логотип країни на біометричний паспорт українців. В офісі Американської торгівельної палати в Києві відбулося засідання Робочої групи з питань готельного бізнесу та туризму щодо нового бренда України Ukraine NOW. Крім того, на Ukrainian Fashion Week (UFW) відбувся форум «Перспективи брендингу Ukraine NOW в проектах креативних індустрій».
Наприкінці вересня на засіданні Уряду Міністерством інформаційної політики було представлено рекомендаційний бренд-бук Ukraine NOW. Бренд-бук включає детальну інформація щодо логотипа: варіанти побудови, використання контекстної піктограми, правила її побудови тощо. Також є інформація про правила використання логотипа, шрифти та кольори. Крім того, наведено приклади та правила використання, зокрема, і з державною символікою, з суббрендами. Ознайомитися з презентацією бренд-буку можна /тут/. Відео з ефіру, де прозвучали основні технічні параметри Ukraine NOW, можна переглянути /тут/.
Своєю чергою також нагадаємо, що The Red Dot Award - міжнародна дизайнерська премія, яка існує понад 50 років. Її присуджує Red Dot Design Museum в Ессені. Кожну роботу оцінює експертне журі, яке не знає нічого про авторів дизайну. Журі оцінює різні аспекти дизайнерських робіт: якість, інноваційність, а також уявлення про продукт, який залишає дизайн. Рішення про присудження нагороди має бути одноголосним. Роботи, відзначені нагородою, виставляються у провідному Музеї сучасного дизайну Red Dot в німецькому Ессені.