• In English
  • Система логічного та арифметичного контролю декларацій введена в експлуатацію
    Національне агентство з питань запобігання корупції, опубліковано 25 вересня 2018 року о 15:11

    Сьогодні Національне агентство з питань запобігання корупції прийняло рішення про запуск в промислову експлуатацію системи логічного та арифметичного контролю декларацій Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Система).

    Впровадження Системи є результатом командної співпраці Національного агентства з питань запобігання корупції, іноземних партнерів – Програми розвитку ООН в Україні, низки державних органів – держателів реєстрів, ДП «Українські спеціальні системи», Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації та фахівців приватних компаній – ТОВ «Finport Technologies Inc.» та АТ «Інститут інформаційних технологій».

    Національне агентство здійснило всі необхідні кроки для виконання дорожньої карти запуску Системи до встановленого терміну – 25 вересня 2018 року.

    Так, лише за 2 місяці було здійснено:

    • доопрацювання програмного забезпечення Системи;
    • прийняття Системи Національним агентством та проведення її дослідної експлуатації;
    • побудову комплексної системи захисту інформації (далі – КСЗІ) на Систему;
    • проведення державної експертизи КСЗІ та отримання атестата відповідності КСЗІ;
    • доопрацювання та затвердження правил логічного та арифметичного контролю декларацій, автоматизованої перевірки декларацій та вагових коефіцієнтів зазначених правил (далі – Правила).

    Система, здійснюючи логічний та арифметичний контроль, відповідно до затверджених Правил, буде присвоювати кожній декларації Показник рейтингу ризику. Такий показник відображатиме ступінь невідповідності відомостей в декларації та наявні в ній ризики, залежно від яких Система визначатиме доцільність та обґрунтованість проведення повної перевірки конкретної декларації.

    В основу формування рейтингу ризику закладено:

    • відповідність правильності заповнення розділів декларації суб’єктами декларування;
    • порівняння інформації, зазначеної у різних розділах декларації, між собою;
    • порівняння відомостей декларації з відомостями, що відображені в попередній декларації суб’єкта;
    • кількість задекларованих активів кожного виду.

    Крім того, Національне агентство, починаючи з лютого 2018 року, здійснювало роботу із запровадження автоматизованого обміну інформацією, що необхідна для перевірки декларацій, затвердивши з держателями реєстрів відповідні порядки та погодивши протоколи автоматизованого обміну інформацією.

    Однак змушені констатувати факт, що запуск автоматизованого обміну інформацією з реєстрами Міністерства юстиції, в яких міститься велика кількість критично важливих відомостей, необхідних для перевірки декларацій, стане можливим після прийняття Верховною Радою законопроекту #7276 про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення належного доступу Національного агентства до інформації, необхідної для реалізації його повноважень, який зареєстровано у Верховній Раді ще в листопаді 2017 року.

    Закликаємо Верховну Раду проголосувати за законопроект #7276 та надати старт автоматизованій перевірці декларацій!