• In English
  • Олександр Кава: Міста України мають фінансову можливість розвивати міський громадський транспорт
    Міністерство фінансів України, опубліковано 10 лютого 2021 року о 16:17

    У містах України є фінансова можливість розвивати міський громадський транспорт. На сьогодні це є бюджетне фінансування, а також кредити від міжнародних фінансових організацій.

    Про це, а також та про розвиток транспортної інфраструктури в місті Києві та інших містах України розповів заступник Міністра фінансів Олександр Кава в ефірі програми «Сьогодні. Головне» на телеканалі Київ UA.

     Під час прямого ефіру Олександр Кава розповів телеглядачам про основні та перспективні джерела фінансування для міської транспортної інфраструктури, а також про можливості місцевого самоврядування розвивати власну транспортну інфраструктуру та міський громадський транспорт.

    «Найреальнішими джерелами для фінансування транспортної інфраструктури на даний час є бюджетне фінансування, можливості якого істотно зросли в процесі децентралізації, а також кредити від міжнародних фінансових організацій таких як Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Європейський інвестиційний банк (ЄІБ). Наприклад, за кошти саме цих банківських установ зараз відбувається будівництво метрополітену у місті Дніпро, а також планується продовження 3-ї лінії метро у Харкові», - відзначив Олександр Кава.

    Зокрема, він розповів телеглядачам про шляхи фінансування будівництва гілки метро на Троєщину в м. Київ.

    «Органи місцевого самоврядування повинні самостійно розвивати міський громадський транспорт, у всьому світі це є нормальна практика. Кошти, які інвестує місцева влада на розвиток транспортної інфраструктури міста та міського транспорту - окуповуються непрямими методами. Люди менше витрачатимуть часу на поїздки, та відповідно більше - на свою економічну активність і на стимулювання розвитку економіки.

    Зараз є можливість для залучення місцевою владою коштів для будівництва метро на Троєщину. Очікується, що перша черга буде довжиною 7 км та включатиме 6 станцій. Тим паче, що Подільський міст майже завершено, а в його конструкції вже фактично облаштовано інфраструктуру для майбутнього метро та збудовано 3 станції. І у разі запуску цього процесу - перша пускова ділянка метро на Троєщину може стати реальністю вже в 2024 році», - додав заступник Міністра фінансів.