• In English
  • Наталія Алюшина: Один із пріоритетних напрямів НАДС - створення сучасної, мобільної та гнучкої системи професійного навчання публічних службовців

    Особливості та нові критерії формування й виконання державного замовлення професійного навчання публічних службовців обговорили під час інформаційної онлайн-сесії «Формування конкурсних пропозицій закладами освіти – учасниками конкурсного відбору виконавців державного замовлення».  

    Голова Національного агентства України з питань державної служби  Наталія Алюшина підкреслила важливість підготовки професійних кадрів,  щоб забезпечити ефективне управління на державному та місцевому рівнях: «Одним із пріоритетних напрямів діяльності НАДС є створення сучасної, цілісної, мобільної та гнучкої системи професійного навчання, яка максимально забезпечить підвищення рівня професійної компетентності корпусу державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування. Відзначу також й зростання попиту на підвищення кваліфікації. Так, в 2021 році понад 63 000 осіб можуть удосконалити свої уміння, знання та навички. А це вдвічі більше у порівнянні з попереднім роком. Втім, це лише 49% від загальної потреби органів влади у навчанні працівників. Тож нам усім є над чим працювати. Зростає щороку і кількість напрямів щодо підвищення кваліфікації. Наприклад, якщо у 2020 році було 28 напрямів, то вже цього року їх кількість зросла до 49».

    Крім цього, Наталія Алюшина зауважила, що ринок освітніх послуг з професійного навчання досі залишається  не конкурентним та закритим для недержавних провайдерів. Власне тому НАДС ініційовано внесення змін до Бюджетного кодексу та Закону України «Про формування та розміщення державного замовлення на підготовку фахівців, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів» в частині удосконалення механізму  формування та розміщення державного замовлення на підготовку та підвищення кваліфікації публічних службовців.

    Зупинилася Наталія Алюшина й на нових критеріях конкурсного відбору виконавців державного замовлення. «НАДС розроблено нові критерії конкурсного відбору, що дозволить якісніше відбирати заклади освіти на принципах добросовісної конкуренції, відкритості, прозорості, об’єктивного та неупередженого оцінювання пропозицій учасників конкурсу. Зокрема, додано для врахування такі критерії, як: регіональний аспект, наявність аспірантури або докторантури, наявність програм підвищення кваліфікації, погоджених НАДС, досвід надання освітніх послуг, соціальний аспект. Не менш важливим є  вдосконалення формули розрахунку, що мінімізує людський фактор під час розподілу державного замовлення. В подальшому ми плануємо, що відбір виконавців буде повністю автоматизовано», зазначила Голова Агентства.