З 1 вересня при новому будівництві, реконструкції чи капремонті швидкісних трас (доріг І категорії) повинні обов’язково передбачатися технологічні розриви дорожнього огородження по розділювальній смузі не рідше ніж через кожні 10 км. Це необхідно для того, щоб у разі надзвичайних ситуацій спеціальна техніка – швидка, пожежна, снігоприбиральна машина – могла зручно проїхати за призначенням.
Норма міститься у змінах до ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво”.
“Безпека людей – це пріоритет №1. Тому одне з важливих нововведень у цьому ключі – обов’язкові розриви дорожнього огородження на найбільших трасах не рідше ніж через кожні 10 км. Як це пов’язано? Сьогодні, згідно з чинними нормами, швидкісні траси проектуються з обов’язковим огородженням на розділювальній смузі по всій протяжності дороги. Розривів немає. Тому у разі якоїсь надзвичайної ситуації пожежна або швидка змушена проїхати десятки кілометрів вздовж цього огородження, щоб мати змогу розвернутися. Ось тут і були би доречні такі розриви. Тому ми впровадили відповідну норму в ДБН. Вона вступає в дію вже з вересня”, – сказав заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.
За його словами, такі зміни також сприятимуть оперативній ліквідації ДТП та наслідків інших надзвичайних ситуацій, що у свою чергу дозволить забезпечити безперебійний рух транспорту на трасах.
Зміни до ДБН В.2.3-4-2015 “Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво” розроблені ДП “ДерждорНДІ”, вже опубліковані та вступають в дію з 1 вересня 2019 року.
Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.