• In English
  • Мінрегіон сподівається на швидке скасування пайового внеску, що дозволить Україні продовжити тенденцію стабільного підвищення у Doing Business

    “У минулому році одним з важливих факторів, який вплинув на зростання України в Doing Business за будівельним компонентом, було зниження пайового внеску в розвиток інфраструктури. У рейтингу враховувалося, що Київ знизив ставку пайової участі до 2% (з 10%). Для позиції в рейтингу це була позитивна зміна. Але не для країни в цілому, так як при розрахунках враховуються тільки дані Києва. Якщо розглядати питання пайового внеску в масштабі всієї країни, то проблема залишається невирішеною і він продовжує діяти. Чому це проблема? Дуже просто - пайовий збір в тому вигляді, в якому був придуманий і введений, давно віджив своє, і його потрібно відмінити”, - про це сказав заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

    Він нагадав, що у Верховній Раді вже зареєстрований законопроект №8124 (раніше №6540) про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні, який окрім всього, пропонує повне скасування пайового внеску в Україні.

    За словами заступника Міністра, цей законопроект потрібно прийняти якнайшвидше, тому що пайовий внесок зараз вже не виконує свою головну функцію - розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів. Крім того, він породжує високі корупційні ризики зі сторони органів місцевого самоврядування, адже цільове використання цих коштів ніким не контролюється.

    Розмір пайового внеску розраховується на підставі загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта, що визначається відповідно до будівельних норм, державних стандартів і правил. Так, граничний розмір пайової участі для нежитлових будівель та споруд складає 10% від загальної кошторисної вартості будівництва, для житлових будинків - 4%. При цьому в загальному об’ємі доходів місцевих бюджетів вага пайової участі не досягає і 1%. За інформацією обласних державних адміністрацій, протягом 2014-2017 років за рахунок пайової участі здійснювалися в основному поточні ремонти (заміна даху, вікон). В окремих населених пунктах - капітальні ремонти деяких об’єктів соціальної інфраструктури. За рахунок лише часткового залучення цих коштів були побудовані дошкільні навчальні заклади: у Вінницькій і Полтавській області - по одному, в Івано-Франківській - 3. “Тобто по факту на будівництво нових дитячих садків, шкіл та іншої інфраструктури не витрачається практично ні копійки”, - додав Лев Парцхаладзе.

    На думку заступника Міністра, повна відміна пайової участі дозволить не тільки унеможливити корупцію в цій сфері, а й покращити інвестиційну привабливість країни, що в свою чергу позитивно позначиться на позиції України у подальших рейтингах. “Експерти дають позитивні прогнози подальшого підвищення України в рейтингу Doing Business за будівельним показником і в наступному році. І наша мета - потрапити в ТОП-20 Doing Business за компонентом “Отримання дозволів на будівництво” - може бути досягнута. Для цього потрібно серед іншого провести одну важливу зміну в галузі - скасувати пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту по всій Україні”, - резюмував Лев Парцхаладзе.

    Довідково

    31 жовтня 2018 року Світовий банк опублікував новий рейтинг легкості ведення бізнесу Doing Business-2019, який досліджує стан інвестиційної привабливості та простоти у веденні бізнесу в 190 країнах світу. У загальному рейтингу Україна піднялась з 76-го до 71-го місця, за компонентом “Отримання дозволів на будівництво” - з 35-го на 30-те місце, зберігши та зміцнивши свої минулорічні позиції.

    За підрахунками експертів Світового банку, один пункт у загальному рейтингу Doing Business дає можливість додатково залучити близько $600 млн в економіку.

    Doing Business характеризує стан інвестиційного клімату в 190 країнах світу. Це результат щорічного дослідження, що оцінює простоту ведення підприємницької діяльності. Світовий банк розраховує цей індекс з 2003 року за такими критеріями, як легкість відкриття нового бізнесу, отримання дозволів на будівництво, реєстрація власності, отримання позики, захист прав інвесторів, сплата податків тощо.