• In English
  • Мінцифри: Доступні цифрові ресурси для людей з інвалідністю - тренінг від експертів ПРООН
    Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 07 жовтня 2021 року о 17:23

    Дуже скоро сайти державних установ стануть зручними та зрозумілими для кожного українця. 230 держслужбовців, а також працівників державних підприємств на тренінгу від ПРООН дізналися, як зробити цифрові ресурси інклюзивними.

    Навчання пройшли працівники, які відповідають за розміщення публікацій на офіційних веб-ресурсах та в соціальних мережах, а також адміністратори веб-сайтів та фахівці з розробки ІТ-рішень.

    Під час відкриття тренінгу заступник Міністра цифрової трансформації з питань розвитку цифрової інфраструктури Олександр Шелест підкреслив, що забезпечення безбар'єрності – одна з головних цілей Кабінету Міністрів України.

    «Візія Мінцифри – зробити отримання державних послуг зручним, непомітним і людяним. Але це неможливо без забезпечення безбар'єрності. Бо якщо державні послуги – зручні і непомітні, але не для кожного українця, то це неправильно. Ці курси організовані для того, щоб кожен розумів проблему безбар’єрності, а інформація про кожен державний орган була доступна усім», – зауважив він та подякував ПРООН за організацію події і роботу над забезпеченням доступності в країні.

    Тренінг складався із двох модулів до 10 лекцій, присвячених різним аспектам веб-доступності. Учасники дізналися, які допоміжні технології використовують люди з інвалідністю, про законодавство з цифрової доступності, а також про головні міфи і типові помилки, що пов’язані із цим.

    «Пандемія COVID-19 акцентувала увагу усіх на тому, що інформація в онлайн-просторі має бути доступною, не повинно бути бар’єрів, щоб людина скористалася будь-якою послугою», – наголосила Уляна Токарєва, представниця радниці – уповноваженої Президента України з питань безбар’єрності Тетяни Ломакіної.

    У цьому контексті важливим є підвищення спроможності тих державних службовців, хто щоденно забезпечують доступ громадян до державної інформації чи послуг, зауважила вона.

    Також фахівці дізналися, як робити доступними публікації та створювати доступні інтерфейси — які кольори та контрасти обирати, як вміщати альтернативні версії для зображень та графіків, яким має бути його візуальний дизайн, інтерактивні елементи.

    Своєю чергою менеджер проекту підтримки Дія Володимир Брусіловський зазначив, що ПРООН допомагає міністерствам, зокрема Мінцифри, у роботі над тим, щоб розвиток електронних послуг у країні був інклюзивним.

    «Це перший тренінг з питань цифрової доступності. Ідея в тому, щоб після занять у вас були знання щодо того, як робити контент доступним, як будувати та модернізувати інформаційні системи, з якими працюють державні органи влади (сайти, мобільні застосунки, портали), щоб вони були доступними. Головне – щоб за розвитком цифрової трансформації не забути про людей з вразливих груп населення – людей із інвалідністю, старшого віку», – наголосив він.

    У 2020 році ПРООН провела перше дослідження щодо доступності сервісів та інструментів електронного урядування для громадян в Україні. У його межах протестували 82 сайти та 7 сервісних платформ. Дослідження показало, що більшість державних сайтів лише частково адаптовані до потреб людей із інвалідністю.