Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк презентував публічний звіт Укртрансбезпеки у приміщенні Українського національного інформаційного агентства «Укрінформ».
«2017 рік став переломним для молодої Державної служби України з безпеки на транспорті. Він був роком закладення основ для побудови ефективної системи заходів контролю та превентивних заходів з метою забезпечення і дотримання високих безпекових стандартів (а це – потенційний економічний ефект від збереження автошляхів, від легалізації ринку перевезень, від зменшення втрат на відшкодування збитків, завданих життю та здоров’ю людей унаслідок ДТП); для переведення в електронний формат адміністративних послуг (а це забезпечує відновлення довіри громадян до влади та руйнує підґрунтя для корупційних проявів); для напрацювання ініціатив з унесення змін до чинних нормативно-правових актів з метою імплементації європейських стандартів в українські реалії», – так коротко підсумував Михайло Ноняк результати року, що минув.
Розроблення концепції електронного кабінету перевізника, підготовка та проведення тендеру і закупівля 78 мобільних комплексів, започаткування чіткої та ефективної системи заходів контролю за безпекою перевезень, відпрацювання пілотної моделі з використання відеореєстраторів у роботі інспекторів – на думку Голови Укртрансбезпеки, це тільки кілька визначальних віх на шляху, який пройшла очолювана ним Служба у 2017 році.
І це попри значне недофінансування. Адже потреба у бюджетних коштах на 2017 рік, згідно з поданим бюджетним запитом, становила 223 026,7 тис. гривень, а було затверджено граничними видатками лише 122 614,8 тис. гривень. Тобто Укртрансбезпека у 2017 році була забезпечена бюджетними коштами тільки на 54 %!
Варто зазначити, що відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2018 рік» для Укртрансбезпеки передбачено видатків у розмірі 171 546,9 тис. гривень, що лише на 52 % задовольняє реальну потребу у фінансуванні, яка становить 329 744,8 тис. гривень.
«Це не скарга, а констатація факту, – зазначив Михайло Ноняк, озвучуючи такі цифри. – Працюємо. Недофінансування – це не найбільший виклик для Укртрансбезпеки. Як я вже повідомляв, у 2017 році Укртрансбезпека закупила 78 нових мобільних комплексів з метою суттєво підвищити ефективність заходів державного нагляду (контролю). Фактично, у нас з’явилася можливість здійснювати їх цілодобово, вибудовуючи таким чином надійний заслін для недобросовісних перевізників. Але це стане можливим лише за умови достатнього кадрового забезпечення. Для цілодобової роботи одного такого комплексу необхідно 8 інспекторів. Тому ми звернулися до Кабінету Міністрів України з обґрунтуванням необхідності збільшення граничної штатної чисельності Укртрансбезпеки на 1099 осіб (йдеться про збільшення чисельності тільки інспекторського складу). Сподіваємося на позитивне рішення Уряду з цього питання».
Створення Центру надання адміністративних послуг за принципом «єдиного вікна», впровадження електронного кабінету перевізника, створення онлайн-реєстрів як частини ефективної системи заходів контролю та доукомплектування нових мобільних лабораторій – це лише незначний перелік цілей, які Служба ставить перед собою на 2018 рік».