• In English
  • ДСЯО: Як захистити права учнів у цифровому середовищі
    Державна служба якості освіти України, опубліковано 14 квітня 2021 року о 12:13

    13 квітня 2021 року відбулася онлайн-конференція щодо використання мережі Інтернет учасниками освітнього процесу, організована управлінням Державної служби якості освіти у м. Києві.

    «Питання захисту прав дітей в цифровому середовищі є досить актуальними сьогодні. В першу чергу, це пов’язано з пандемією коронавірусу, роботою закладів освіти в дистанційному режимі, віддаленою роботою педагогічних працівників, а також процесом навчання учнів через мережу Інтернет, використання ними різноманітних онлайн-ресурсів у свій вільний час», – зазначив перший заступник Голови Державної служби якості освіти України Олександр Якименко.

    Крім того, перший заступник Голови Служби звернув увагу, що можливість користуватися мережею Інтернет є своєрідною соціалізацією для сучасних учнів. І тому з боку державного сектору постійно вживаються заходи, спрямовані на забезпечення прав дітей в цифровому середовищі.

    Участь в заході взяли керівники закладів освіти м. Києва, представники органів місцевого самоврядування, соціальні працівники, педагогічні працівники, шкільні психологи закладів освіти, учасники освітнього процесу.

    Довідково

    Всесвітня мережа Інтернет надає багато можливостей і, водночас, створює чимало проблем. Наші діти використовують Інтернет як для навчання так і для розваг. За умови правильного використання мережа привчає дітей до самостійної роботи, роботи з великими потоками інформації. Однак діти не завжди дотримуються основних правил безпеки в мережі Інтернет.

    Згідно із дослідженням медіаграмотності та інформаційної безпеки підлітків, проведеним Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України в травні-червні 2018 року у регіонах України, опитані відзначили такі відомі їм загрози в Інтернеті: 16 % – залякування, погрози завдати шкоди; 7 % – спілкування з незнайомими людьми з небажаними наслідками, наприклад, небезпечні зустрічі з ними в реальності; 6 % – спонукання до насильства, агресії, підбурювання нетерпимого ставлення до інших. Згідно з соціологічним дослідженням в межах міжнародного проекту «Здоров’я та поведінкові орієнтації учнівської молоді» 43,5% учнів дуже довіряють своїм викладачам/вчителям, а 75% опитаних вважають, що можуть обговорити свої проблеми з родиною, значить – прийдуть за допомогою у критичній ситуації. Це визначає необхідність дорослим знати, як реагувати та до кого звернутися за допомогою у випадках насильства над дитиною, якщо таке трапиться. Ми прагнемо допомогти батькам і педагогам отримати інформацію щодо захисту дітей від впливу шкідливої інформації.