• In English
  • Мінінфраструктури використає більше 50 млн. євро кредиту від Німеччини на відновлення транспортної інфраструктури на Сході України
    опубліковано 02 жовтня 2015 року о 18:28

    Про це йшлося 2 жовтня під час зустрічі в Міністерстві, в якій взяли участь заступник Міністра інфраструктури Микола Снітко, а також представники Федерального міністерства транспорту і цифрової інфраструктури Німеччини і Посольства Німеччини в Україні.

    Надання Урядом Німеччини кредитних коштів на відновлення інфраструктури на Донбасі передбачене міжурядовим Меморандумом про взаєморозуміння.  В планах Мінінфраструктури – придбання двох пересувних тягових підстанцій, необхідних для відновлення залізничної інфраструктури на підконтрольних українській владі територіях у східному регіоні країни. Відновлення залізничних шляхів дозволить відвести з регіону рухомий склад і вивезти звідти вантажі, зокрема, вугілля, необхідне для підготовки до зими українських електростанцій.

    Крім того, українська сторона запропонувала використати частину коштів на відновлення і модернізацію тепловозної тяги серії 2ТЕ116. Саме її планується використовувати для вивезення вантажів з тимчасово окупованого Донбасу. Учасники заходу домовилися про розробку та передачу німецькій стороні детальної калькуляції ремонтних робіт. Вони також погодилися в тому, що контроль за використанням коштів мають здійснювати обидві сторони.

    Обговорили під час зустрічі і довгострокову перспективу співпраці з німецьким урядом. Зокрема, йшлося про інфраструктурні проекти зі строком окупності до 3 років. Так, Микола Снітко зазначив, що одним із таких проектів в майбутньому може стати електрифікація ліній, зокрема, у напрямку морських портів.

    Нагадаємо, у квітні 2015 року уряди Німеччини та України підписали Меморандум про взаєморозуміння та надання нецільового кредиту в сумі 500 млн євро. Кошти планується направити на відбудову та модернізацію східної частини України, у тому числі нове будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт та модернізацію об’єктів інфраструктури будь-якої форми власності.

     

    Довідково

    Реформа залізничної галузі – один з пріоритетних напрямків роботи Міністерства інфраструктури. Головною метою змін є лібералізація ринку залізничних перевезень та запровадження ринкової моделі функціонування галузі. Міністерство розробило проект Закону «Про залізничний транспорт», який впровадить новий підхід до організації перевезень: відкриє ринок залізничних перевезень для приватної тяги, кардинально змінить принципи тарифоутворення, введе поняття соціальних перевезень. Ці заходи сприятимуть розвитку конкуренції та покращенню інвестиційної привабливості галузі. Зараз законопроект проходить погодження з  зацікавленими міністерствами, після чого буде направлений до Кабінету Міністрів.

    Проведено оцінку активів «Укрзалізниці», на яку Фонд держмайна дав позитивну рецензію. Завершується процес корпоратизації, результатом якого стане реєстрація восени публічного акціонерного товариства, 100% акцій якого належатимуть державі. Розроблено також проект Статуту публічного акціонерного товариства, який змінить модель керівництва підприємством з одноосібної на колегіальну. Створення ПАТ покликане розділити державну та бізнесову функції, які досі поєднувала «Укрзалізниця». Функції державного управління відійдуть до новостворених державних структур – Нацкомісії з регулювання у сфері транспорту, Агентства залізничного транспорту. «Укрзалізниця» здійснюватиме бізнес-функцію. Такий підхід підвищить ефективність управлінських процесів та приведе їх у відповідність до європейського зразка.