• In English
  • Андрій Пивоварський: Вигоду від перенавантаження фур отримують одиниці, а їздити розбитими дорогами доводиться усім українцям
    опубліковано 16 вересня 2015 року о 18:19

    Міністерство інфраструктури ініціювало низку заходів, які не допустять подальшого руйнування дорожнього полотна. Про це сьогодні на брифінгу заявив Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський. «Потрібно усвідомити, що шкода, яку перенавантажені фури наносять дорогам, в декілька разів перевищує економію, що отримують перевізники. Це звичайна математика. Розрахункові збитки від руху автошляхами України надмірно завантажених автомобілів сягають десятків мільярдів гривень на рік. Із створенням дорожнього фонду фінансування галузі збільшиться в рази. Тому зараз ми повинні захистити наші дороги, щоб кошти, вкладені в них, не були марними», - зазначив Андрій Пивоварський.

    У кінці серпня Міністерство інфраструктури оприлюднило проект постанови про приведення вагових обмежень для доріг різної категорії відповідно до несучої здатності, на яку вони проектувались. Для доріг державного значення (1-3 категорії) обмеження становитиме 40 тонн (11 тонн на вісь), для доріг місцевого значення (4-5 категорії) - 24 тонни (7 тонн на вісь). «Вантажівки, що перевозять подільні вантажі з порушенням вагових норм, не матимуть можливості отримати спеціальний дозвіл, як це було раніше. Цією забороною ми виключимо ще одну шпарину для корупційних зловживань з видачею подібних дозволів», - наголосив Міністр.

    Ще одне нововведення відомства стосується збільшення штрафів за порушення вагових норм. Відповідний законопроект наразі знаходиться на зовнішньому погодженні. Згідно з документом адміністративні стягнення складатимуть від 8500 грн. до 85000 грн., а відповідальність за порушення нестимуть як відправник, так і компанія-перевізник. «Штраф як мінімум повинен покривати шкоду дорозі, яка нанесена автомобілем. У багатьох країнах він у декілька разів більший - у Польщі мінімальний штраф 1500 євро, у Німеччині - 10 000 євро. Більше того, за систематичні порушення в Європі водій позбавляється прав, а компанія-перевізник ліцензії, або конфіскується транспортний засіб», - додав Андрій Пивоварський.

    Серед ініціатив Міністерства, які наразі реалізовуються, створення «нової транспортної поліції» - Укртранспбезпеки. «Найближчим часом для забезпечення ефективного контролю за безпекою руху та дотримання вагових норм на українські дороги вийдуть нові треновані люди з нульовою толерантністю до корупції. Зараз ми працюємо над тим, щоб забезпечити їм нормальні конкурентоздатні зарплати, у них буде мотивація працювати чесно. Більше того, забезпечимо постійний відеонагляд за процесом перевірок», - розповів Міністр. Окрім цього, за його словами, Світовий банк профінансує встановлення автоматичних вагових комплексів на дорогах, які дозволять зважувати вантажівки в русі і одразу відправляти сигнал про порушення.

    Нагадаємо, до липня 2015 року діяв мораторій на всі перевірки, в тому числі ваговий контроль. Це призвело до хаосу на дорогах. Значна частина вантажних автомобілів порушують вагові норми, більше 30% суттєво -  на 10-20 тонн загальної ваги.