Залізничники реалізовуватимуть проекти з
електрифікації напрямків відповідно до сучасних потреб економіки України.
Перспективи електрифікації окремих ділянок українських залізниць (орієнтовно до
2020 року) обговорили в Мінінфраструктури.
Заступник Міністра інфраструктури Олександр
Кава наполягає на тому, що першочергово потрібно електрифікувати ті залізничні
напрямки, що є найбільш економічно вигідними на даний момент для держави та
мають швидку окупність.
Передбачається, що упродовж 2015-2017 років
Укрзалізниця зосередиться на електрифікації напрямку Долинська – Миколаїв -
Колосівка. Електрифікація цих дільниць сприятиме підвищенню ефективності
перевезень до портів Великої Одеси та Миколаєва. На цей проект вже готова
необхідна робоча документація, а до його фінансування висловив зацікавленість
Європейський інвестиційний банк. Невдовзі проект буде подано на затвердження
Уряду.
Також у цей період залізничники активізують
роботу з підготовки та реалізації проектів електрифікації залізничних колій до
кордонів із Польщею та Білорусією.
«Готуємо документи на затвердження Кабінету
Міністрів України по проекту Долинська – Миколаїв, доопрацьовуємо інші,
розпочинаємо – по двох напрямках на Білорусь – Бердичів – Коростень – Словечно
– Держкордон та Чернігів – Горностаївка – Держкордон, Ковель – Ізов –
Держкордон і Потоки (Кременчук) – Золотнишине», - зазначив Олександр Кава.
Заступник Міністра наголосив, що
електрифікація залізничних колій у напрямку державних кордонів – один з
найперспективніших проектів для залучення транзитних потоків.
Олександр Кава доручив залізничникам
активізувати співробітництво з білоруськими колегами, які вжепроводять
електрифікацію залізниці у напрямку кордону з Україною. Це сприятиме розвитку
транспортного коридору Балтійське море – Чорне море. Окрім цього,
електрифікація ділянки Чернігів – Горностаївка – Гомель дозволить значно
скоротити час у дорозі пасажирських поїздів у напрямку Київ – Мінськ, а також
запровадити денні прискорені поїзди сполученням Київ – Гомель та Чернігів –
Мінськ.
Власне електрифікацію напрямку Ковель – Ізов
попередньо заплановано на 2016 рік, Коростень – Словечно –2016-2017 роки,
Бердичів – Коростень – 2017-2018 роки, Чернігів – Горностаївка – 2019-2020
роки. Окрім цих дільниць, у 2017-2018 роках розглядається електрифікацію
напрямків Волноваха – Камиш-Зоря – Запоріжжя та Миколаїв – Херсон – у 2019-2020
роках.
У сумі упродовж 2015-2020 років, за цими
напрямками, буде електрифіковано 836 км залізничних колій.
Мінінфраструктури та Укрзалізниця шукатимуть
джерела фінансування для виконання запланованого.
Довідка
Напрямок |
Експлуатаційна довжина, км |
Окупність проекту, роки |
Очікувана економічна ефективність, млн грн на рік |
Підвищення пропускної спроможності |
Долинська– Миколаїв |
148 |
3,39 |
413,3 |
на 30% |
Миколаїв –Колосівка |
105 |
2,36 |
159,7 |
на 25% |
Ковель - Ізов – Держкордон – (Хрубешув) |
81 |
2,2 |
227,1 |
на 30% |
Волноваха - Камиш-Зоря – Запоріжжя |
240 |
9,6 |
324, |
на 25% |
Бердичів – Житомир – Коростень – Словечно –
Держкордон – (Калінковичі) |
196 |
2,5 |
537,3 |
на 30% |
Чернігів – Горностаївка – Держкордон –
(Гомель) |
66 |
3,2 р. |
66,9 млн грн. на рік |
на 25% |
Потоки - Золотнишине |
14 |
1,2 |
27,1 |
|