• In English
  • У Міністерстві освіти і науки відбулося засідання робочої групи щодо розвантаження навчальних програм для початкової школи
    опубліковано 05 грудня 2014 року о 10:16

    У Міністерстві освіти і науки за участю Міністра освіти і науки Сергія Квіта, заступника Міністра освіти і науки Павла Полянського відбулося засідання робочої групи щодо розвантаження навчальних програм для початкової школи.

    У засіданні взяли участь члени робочої групи з проведення експертизи типових навчальних планів та навчальних програм для початкової школи, головний консультант секретаріату Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Євген Красняков, член Громадської ради при МОН, заступник голови ГО «Батьківський контроль» Іванна Коберник, представники департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН, вчителі, методисти, психологи, науковці.

    Під час наради Міністр освіти і науки Сергій Квіт наголосив на важливості завдань, що стоять перед робочою групою та зазначив, що від її рішень залежатиме якість підручників, які повинні відповідати дитячому світогляду та віковій психології.

    Міністр також підкреслив, що дитина не повинна бути відірвана від того, що вона бачить довкола себе, тому в підручниках поряд з тематикою українських історичних традицій має бути й сучасний світ. «Дитина повинна розвиватися на сучасних зразках. Давайте збалансуємо історію та сучасність – і зробимо професійний продукт. Цей матеріал повинен сприйматися дітьми, та не бути для них складним», - наголосив Сергій Квіт.

    Павло Полянський зазначив, що на засіданні колегії 1 грудня відбулося широке обговорення питання розвантажених навчальних програм для школярів 4 класу, зокрема, з української мови і літературного читання. Він повідомив, що поки не будуть вироблені рішення та доопрацьовано внесені пропозиції щодо розвантаження програм, старт конкурсу підручників, котрі мають відповідати програмам, може бути на декілька днів відтерміновано. «Якщо всі дублювання вилучаються із програм, то в такому разі авторам підручників необхідно зробити також вилучення із підручників», - наголосив заступник Міністра.

    Павло Полянський підкреслив, що розвантаження програм відбулося за рахунок їх спрощення та приведення у відповідність до Держстандарту. Теперішні ж програми ставлять більш високу планку до дитини, як за інтенсивністю матеріалу, так і за вимогами до навченості. Також заступник зазначив, у програмі, що обговорюється, дійсно бракує сюжетів, змістовних ліній, присвячених сучасній Україні, тобто світу, який є упізнаваним для дитини.

    Під час активного обговорення учасники внесли пропозиції доповнити розділ соціокультурної змістової лінії в частині «Історичне минуле України, її столиці» поняттями «люди минулого і сьогодення країни», а у частині змін до державних вимог до рівня підготовки учнів додати: «усвідомлює і пояснює, чому Україна є спільною домівкою для людей, які її населяють». Також запропоновано до змісту навчального матеріалу додати вміння дітей спілкуватися в незнайомому середовищі та з людьми з інших країн та районів. Учасники засідання погодилися вилучити із соціокультурної змістової лінії згадування «обряди, часник і пучечки зілля».

    Щоб уникнути дублювання та розвантажити програму з української мови для учнів 4 класу, члени робочої групи дійшли спільної думки щодо вилучення із мовної змістової лінії форм іменників жіночого роду на приголосний в орудному відмінку однини.

    Учасники засідання також запропонували доповнити програму сюжетами про вокзал, аеропорт, а також подіями, які б викликали у дітей позитивні емоції: день народження, пікнік, похід до зоопарку тощо.

    За рішенням засідання, соціокультурна лінія у формі доповнення до пояснювальної записки, буде перенесена до передмови Програми з української мови для 4 класу та слугуватиме орієнтиром до тематики текстів підручників. Експерти погодилися залишити у програмі тексти Богдана Лепкого та Олександра Довженка.

    Також з метою уникнення дублювань та на підставі розвантажених програм для 4 класу внесено пропозицію переглянути змістовні блоки програм для 1, 2, 3 класів.