• In English
  • Експерти вважають "МКД" найшвидшим концесійним проектом для реалізації, - Держінвестпроект
    опубліковано 08 вересня 2014 року о 14:08

    Експерти IFC вважають «МКД» найшвидшим концесійним проектом для реалізації. Про це зазначив Голова Держінвестпроекту Сергій Євтушенко під час панельної дискусії про державно-приватне партнерство в Україні, яка відбулася в рамках VI Міжнародного економічного форуму «Інновації. Інвестиції. Харківські ініціативи».

    «Експерти з Міжнародної корпорації IFC переконані, що найшвидший концесійний проект в Україні можна реалізувати, побудувавши Міську кільцеву дорогу навколо м. Київ протяжністю 18–22 км. Проект «МКД» є як найдешевшим, так і найбільш підготовленим з-поміж інших», – зазначив Голова Держінвестпроекту Сергій Євтушенко.

    Він зауважив, що на сьогодні в Україні налічується близько 230 проектів ДПП, однак нинішня редакція Закону «Про державно-приватне партнерство» не дозволяє реалізувати масштабні інфраструктурні проекти, тому переважна кількість знакових угод  відбулася лише за участю великих корпорацій Shevron, Shell, які можуть справлятися  з ризиками самостійно.

    С. Євтушенко додав, що середні компанії вважають ці ризики доволі високими, також вони мають застереження щодо якості роботи нашої судової системи.

    «Ми мали переговори з кількома найкрупнішими французькими корпораціями, які займаються концесіями з середини 50-х років. Вони висловили низку зауважень стосовно нашого законодавства, і це ще одне свідчення того, що воно потребує негайного доопрацювання», – зазначив очільник Агентства.

    Однак найбільший ризик у становленні політики ДПП, на думку Голови Держінвестпроекту, полягає в нестабільності її впровадження. Це спостерігається на прикладі проекту Міська кільцева дорога, реалізацію якого вже неодноразово як активізовували, так і призупиняли.

    Натомість, як відзначив С. Євтушенко, інші країни успішно розвивають механізм ДПП.

    «Наприклад, із середини 80-х років у Туреччині на засадах державно-приватного партнерства було реалізовано понад 180 крупних інфраструктурних проектів, серед них – 18 теплових електростанцій, 27 гідроелектростанцій, 6 австострад, 2 мости через Босфор (нині будується третій гігантський міст), 6 портів. Варто зауважити, що в капітальну інфраструктуру транспортної галузі Туреччина вклала близько 90 млрд. євро, з них – 15 млрд. на засадах ДПП», – наголосив він.