Експерти IFC вважають «МКД» найшвидшим концесійним проектом
для реалізації. Про це зазначив Голова Держінвестпроекту Сергій Євтушенко під час панельної дискусії про державно-приватне партнерство
в Україні, яка відбулася в рамках VI Міжнародного
економічного форуму «Інновації. Інвестиції. Харківські ініціативи».
«Експерти з
Міжнародної корпорації IFC переконані, що найшвидший концесійний
проект в Україні можна реалізувати, побудувавши Міську кільцеву дорогу навколо
м. Київ протяжністю 18–22 км. Проект «МКД» є як найдешевшим, так і найбільш підготовленим
з-поміж інших», – зазначив Голова Держінвестпроекту Сергій Євтушенко.
Він зауважив, що
на сьогодні в Україні налічується близько 230 проектів
ДПП, однак нинішня редакція Закону «Про державно-приватне партнерство» не
дозволяє реалізувати масштабні інфраструктурні проекти, тому переважна
кількість знакових угод відбулася лише
за участю великих корпорацій Shevron, Shell, які можуть справлятися з ризиками самостійно.
С. Євтушенко
додав, що середні компанії вважають ці ризики доволі високими, також вони мають
застереження щодо якості роботи нашої судової системи.
«Ми мали
переговори з кількома найкрупнішими французькими корпораціями, які займаються
концесіями з середини 50-х років. Вони висловили низку зауважень стосовно
нашого законодавства, і це ще одне свідчення того, що воно потребує негайного
доопрацювання», – зазначив очільник Агентства.
Однак найбільший
ризик у становленні політики ДПП, на думку Голови Держінвестпроекту, полягає в
нестабільності її впровадження. Це спостерігається на прикладі проекту Міська
кільцева дорога, реалізацію якого вже неодноразово як активізовували, так і
призупиняли.
Натомість, як
відзначив С. Євтушенко, інші країни успішно розвивають механізм ДПП.
«Наприклад, із
середини 80-х років у Туреччині на засадах державно-приватного партнерства було
реалізовано понад 180 крупних інфраструктурних проектів, серед них – 18
теплових електростанцій, 27 гідроелектростанцій, 6 австострад, 2 мости через
Босфор (нині будується третій гігантський міст), 6 портів. Варто зауважити, що
в капітальну інфраструктуру транспортної галузі Туреччина вклала близько 90
млрд. євро, з них – 15 млрд. на засадах ДПП», – наголосив він.