
Із акваторії порту "Южний" вийшло перше судно із осадкою 18,5 м
22 червня від причалу № 6 вугільно-рудного
комплексу з ДП «МТП «Южний»
у рейс до Китаю вирушив перший Capesize KANARIS -
судно завантажене до повної вантажомісткості біля причальної стінки на осадку
18,5 м залізорудним концентратом «Метінвестхолдинг».
Осадка 18,5 метрів затверджена в «Южному» з 21 червня
2014 року. Відповідний наказ підписав начальник адміністрації морського порту «Южний» Максим Широков. Тож нині
цей порт є найбільш глибоководним в Азово-Чорноморському басейні.
«Створення найбільш глибоководного порту в Чорному
морі - підвищення конкурентної переваги України. Ми зможемо приймати в
акваторії найпотужніші та сучасні судна з різними вантажами. Сьогодні від
проекту виграють в першу чергу стивідорні компанії,
які працюють із найбільшими вантажовідправниками», - зазначив начальник
адміністрації морського порту Максим Широков.
За його словами, днопоглиблення дозволить ще
збільшити потужності всіх терміналів порту «Южний» і
залучити в акваторію стратегічних інвесторів.
«Повне завантаження першого судна класу Capesize біля причалу - це безумовний прорив у
судноплавстві на Чорному морі. Вже з 1 липня проект днопоглиблення морського
порту «Южний» почне приносити щомісяця додатково
близько 12 млн. грн. портових зборів. А це - додаткові кошти на ремонт та
реконструкцію причальної інфраструктури решти українських портів, створення
привабливих умов для вантажовласників та суттєве підвищення конкурентного рівня
українських морських гаваней», - зауважив Голова ДП
«АМПУ» Андрій Амелін.
Згідно з Планом розвитку порту, акваторія стане
глибоководною біля всіх діючих і нових терміналів. Фінансування проекту
здійснюється за рахунок портових зборів. Фактичні роботи з будівництва
глибоководного порту «Южний» були розпочаті в лютому
2013 року. За цей час прохідна осадка для суден збільшилася з 14,5 до 18,5
метрів.
Також цього року АМПУ запланувало проведення
днопоглиблювальних робіт у Білгород-Дністровському, Одеському, Бердянському,
Ізмаїльському, Іллічівському, Маріупольському,
Миколаївському, Скадовському та Херсонському морських
портах.