Укртрансінспекція розробила процедуру підвищення кваліфікації
фахівців, задіяних в організації
автомобільних перевезень. Вже напрацьовано відповідний проект наказу Мінінфраструктури «Про затвердження Порядку підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів
автомобільного транспорту, проведення
іспиту по підтвердженню професійної компетенції та видачі свідоцтв професійної компетенції», який невдовзі буде оприлюднено на офіційних сайтах відомств.
Щоб отримати свідоцтво професійної
компетенції, спеціалістам автотранспортних підприємств (наразі мова йде
про сферу міжнародних автоперевезень),
доведеться скласти іспит. Його проводитиме
Укртрансінспекція.
Згідно з розробленим Порядком іспит складатиметься з двох частин – основної
та додаткової. Перша включатиме
в себе 20 загальних теоретичних
питань стосовно здійснення діяльності у сфері автомобільного транспорту, безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки. Інша - 25 практичних завдань. Оцінювання кожної частини здійснюватиметься за допомогою комп’ютерної програми.
В Укртрансінспекції
наголошують: кількість спроб здати іспит
не обмежена.
Той, хто успішно складе іспит, протягом трьох робочих днів
отримає від Укртрансінспекції Свідоцтво
професійної компетенції керівника/спеціаліста автомобільного транспорту або Свідоцтво професійної компетенції з питань
безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки керівника/спеціаліста автомобільного транспорту.
Термін дії Свідоцтва
професійної компетенції керівника/спеціаліста автомобільного транспорту
становитиме 5 років, а Свідоцтва професійної компетенції автомобільного
транспорту з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки – 3
роки.
Нагадаємо, згідно з Законом України «Про автомобільний
транспорт» резиденти України, які здійснюють міжнародні перевезення пасажирів
чи вантажів повинні мати документ, що засвідчує їхню кваліфікацію. Вимоги до
професійної компетентності передбачають володіння достатніми знаннями, щоб
належним чином і ефективно займатися цим видом діяльності, зокрема з комерційного
і фінансового управління підприємством, технічних стандартів і операцій, безпеки
дорожнього руху, доступу до ринків, елементів торгового, соціального і
трудового, цивільного і податкового законодавства.
Порядок підготовлено відповідно до
Регламенту Європейського Парламенту і Ради ЄС від 21 жовтня 2009 року № 1071/2009 щодо встановлення спільних правил стосовно умов допуску до роботи автотранспортних операторів.