
Укравтодор переглядає потенційні проекти будівництва концесійних доріг
Визначені раніше
шість доріг не можуть бути об’єктами концесії, оскільки не відповідають
критеріям та вимогам цієї форми державно-приватного партнерства. Про це в ході пленарної дискусії у рамках Міжнародного
транспортного тижня в Одесі повідомив голова Укравтодору Олександр Малін.
«За останні 5-7
років концесія стала самоціллю, через що підготовлені
до будівництва на умовах концесії дороги абсолютно не відповідають критеріям
вимог ані, по автомобілепотоку, ані по математичній моделі концесії», -
зазначив Олександр Малін.
Він пояснив, що
концесійними можуть бути лише ті дороги, які за наявності значного і стабільного
потоку транспортних засобів на ділянках міжнародних транспортних коридорів, і
ті, які мають альтернативу із безкоштовним проїздом. В іншому випадку, держава
втрачатиме значні кошти на виплаті дотацій концесіонерові.
«Тобто із 6 підготовлених раніше проектів, жоден не підходить під
математичну модель концесії. Найбільш перспективним із неперспективних є
ділянка Львів-Краковець. Щоб продемонструвати це, ми оголосимо концесійний
конкурс на цю ділянку, й відсутність заявок буде показником того, що концесія є
інструментом, який передбачає передусім окупність», - сказав Олександр Малін.
За словами голови
Укравтодору, в нашій державі на концесійне будівництво та експлуатацію наразі
можуть претендувати: кільцева дорога навколо Києва, кільцева навколо Одеси,
ділянка Одеса-Монаші, які мають серйозний транспортних потік.