• In English
  • Коментар МЗС у зв'язку із висловлюваннями заступника міністра оборони РФ Антонова
    опубліковано 16 квітня 2014 року о 17:17

    15 квітня 2014 року низка російських ЗМІ розмістила інформацію про висловлювання заступника міністра оборони Росії Анатолія Антонова щодо призупинення передачі українській стороні військової техніки, захопленої в України у ході російської агресії в АР Крим, аргументуючи це міжнародними зобов’язаннями Російської Федерації «не постачати або виявляти стриманість щодо поставок озброєнь до гарячих точок».

    Така позиція вбачається щонайменше дивною з наступних причин.

    По-перше, Україна не є і навіть не може вважатися гарячою точкою. Факт проведення антитерористичної операції не дає підстав стверджувати, що Україна є гарячою точкою. Спеціальні підрозділи України, залучені до антитерористичної операції, діють професійно з метою нейтралізації диверсійних груп, які незаконно потрапили на територію нашої держави та інспіровані ззовні російською стороною.

    По-друге, у даному випадку не йдеться про військово-технічне співробітництво у його класичному розумінні. Мова йде про повернення Російською Федерацією військової техніки, незаконно захопленої шляхом мародерства і розбою підрозділами ЗС РФ в ході анексії частини суверенної території України - АР Крим, що за жодних обставин не може розглядатися як «поставки озброєнь». Тому посилання російських посадовців на будь-які міжнародні зобов’язання є недоречним.

    По-третє, російська сторона традиційно доволі вибірково ставиться до своїх міжнародних зобов’язань у галузі експортного контролю та ніяк не пояснює, яким чином її озброєння і військова техніка загадково потрапляли і продовжують потрапляти на українську територію, зокрема до АР Крим, Донецької та Луганської областей, де вона активно використовується незаконними бандформуваннями.

    Таким чином, висловлювання заступника міністра оборони РФ А. Антонова від 15 квітня 2014 року щодо призупинення повернення Україні військової техніки є нічим іншим, як підміною понять та використанням Росією подвійних стандартів при виконанні та дотриманні взятих на себе міжнародних зобов’язань.