• In English
  • В Укравтодорі пропонують збільшити строки договорів до 5-7 років
    опубліковано 15 квітня 2014 року о 16:06

    Для того, щоб залучити приватні дорожні компанії до виконання робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг, необхідно створити належні умови для укладання багаторічних договорів – до 5-7 років. Таку думку висловив Голова Державного агентства автомобільних доріг Олександр Малін в ході спілкування з представниками ЗМІ 14 квітня.

    На сьогодні контракти на зазначений вид діяльності укладаються виключно на 1 рік, що обумовлено загальноприйнятою в Україні системою однорічного бюджетування. З огляду на це приватним компаніям не вигідно придбавати спеціалізовану техніку та необхідні матеріали для виконання цих робіт.

    «Збільшення строків договорів до 5-7 років дозволить приватним підрядникам здійснювати закупки необхідних матеріально-технічних ресурсів з розрахунку окупності витрат у довгостроковій перспективі», – пояснив Голова Укравтодору.

    Він додав, що на сьогодні монополістом цього ринку є ПАТ ДАК «Автомобільні дороги України», виробничі потужності якої вже давно не відповідають сучасним потребам галузі. У той час як приватні компанії, які мають кращу матеріально-технічну базу, здебільшого виконують роботи з капітального ремонту, реконструкції та будівництва автомобільних доріг.

    «Ремонтно-будівельний сезон триває лише з березня по листопад, а це означає, що спеціалісти приватних дорожніх компаній більше 3 місяців знаходяться у простої, а могли б заробляти гроші, забезпечуючи на належному рівні експлуатаційне утримання», – зазначив О.Малін. 

    З огляду на те, що цей новий для України ринок послуг апріорі є цікавим для підприємців, Держагентством вже надано пропозиції до проекту Закону України про державні закупівлі щодо включення цього виду діяльності до списку тих, за якими договори укладаються більше ніж на 1 рік.

    На думку експерта, цей новий формат довгострокової співпраці з приватним сектором надасть нарешті змогу перевести систему експлуатаційного утримання автомобільних доріг України на систему оплати за кінцевим результатом, що є загальноприйнятою у провідних країнах світу.

    Нагадаємо, пілотний проект експлуатаційного утримання дороги за кінцевим результатом – OPRC з початку року вже реалізується на ділянці від м. Броди до м. Стрий (км 434+230 – км 621+500) автомобільної дороги М-06 Київ-Чоп.

    В Україні це вперше, коли до експлуатаційного утримання доріг залучено приватну компанію, що отримуватиме оплату своїх послуг не за виконані обсяги робіт, а за експлуатаційний стан автомобільної дороги, після приведення її у відповідність до необхідного рівня експлуатації.