Держспоживінспекція провела
розширене засідання колегії. На початку зустрічі Голова Держспоживінспекції
України Сергій Орєхов зазначив: «Питання підвищення якості життя кожного
громадянина стоять на першому місці в Програмі Президента Віктора Федоровича
Януковича «Україна для людей». Проблема
якості та безпеки послуг, товарів і продуктів харчування, як і раніше,
залишається однією з найактуальніших соціальних тем. Саме на вирішення цих
завдань і була спрямована наша робота в 2013 році».
Голова Держспоживінспекції
наголосив на найважливіших подіях минулого року:
- прийнятті
Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів, яка дозволить
закласти фундамент для створення об'єктивно нової системи захисту прав
споживачів;
- розробленні
Регіональних програм захисту прав споживачів;
- взаємодії з місцевими органами влади. За дорученням
керівництва держави, було відвідано, у рамках робочих поїздок, 9 областей України, де
відбулися зустрічі з активом області, представниками бізнесу та громадських
організацій, а також підписано низку меморандумів про співпрацю;
- налагодженні
просвітницької роботи, завдяки якій споживачі активніше почали захищати свої
права. Підтвердженням тому є істотне збільшення звернень громадян. Так , у 2013
році в органи захисту прав споживачів звернулося понад 65 тисяч осіб;
- проведенні 5-го засідання Консультативної ради з захисту
прав споживачів держав – учасниць СНД;
- боротьбі з
контрабандною та контрафактною продукцією розміщеною на внутрішньому ринку
країни.
Перший заступник Голови Володимир Вільчинський у своєму виступі ознайомив усіх присутніх з
результатами роботи Держспоживінспекції України та її
територіальних органів у 2013 році, з акцентував увагу на тому, що: «Оперативне
вирішення проблем споживачів, вимагає від інспекцій з питань захисту прав
споживачів системного і цілеспрямованого підходу у роботі з місцевими органами
влади, громадськими організаціями. Саме такий підхід забезпечує цілісність
заходів економічного, правового та організаційного характеру, спрямованих на
захист прав і законних інтересів споживачів нашої країни».
Під час роботи Колегії було розглянуто та
обговорено наступні питання:
1. Про виконання Плану діяльності Держспоживінспекції
України на 2013 рік, затвердженого Міністерством економічного розвитку і
торгівлі України від 12 липня 2013 року;
2. Про роботу Держспоживінспекцій
України у Волинській, Запорізькій, Луганській, Чернівецькій областях та АР
Крим;
3. Про стан кадрової роботи Держспоживінспекції
України;
4. Про підсумки роботи Громадської ради при Держспоживінспекції України у 2012-2013 роках.
Сергій Орєхов подякував Голові Громадської ради у
2012-2013 рр
Анатолію Кубраченко за плідну та продуктивну
працю. «Громадськість – це саме той орієнтир, який повинен бути для влади
найголовнішим. Адже він завжди доносить настрій та думки суспільства, його
сподівання та проблеми, з якими вони стикаються у повсякденному житті.
Необхідно пам’ятати, що ефективне функціонування всіх сфер державних
інституцій, неможливе без залучення громадськості. Саме тому, я, як Голова Держспоживінспекції України, тримаю на особистому контролі
цей напрям роботи і вважаю, що вклад
громадськості у покращення законодавства про захист прав споживачів дасть свої
позитивні результати вже найближчим часом». Анатолій Кубраченко
подякував Держспоживінспекції України та її очільнику за відкритість та продуктивність у діалозі «влада-громадскість», а також відмітив, що лише за умов
тісної співпраці та врахування громадської думки, можливі ефективні зміни
ситуації, яка склалася на споживчому ринку України, в найкоротшіий
термін та у кращій бік.
Всі питання, винесені на обговорення під час
роботи, були прийняті з урахуванням пропозицій членів Колегії.
Основними пріоритетними напрямами роботи та завданнями діяльності Держспоживінспекції
України на середньострокову перспективу визначено:
1. Удосконалення системи захисту прав споживачів;
2. Підвищення рівня захисту прав та інтересів
споживачів, у т.ч. у сфері реклами;
3. Підвищення ефективності функціонування системи
державного ринкового нагляду в межах визначеної компетенції;
4. Розвиток
міжнародних відносин щодо співробітництва у сфері ринкового нагляду та захисту
прав споживачів з країнами-партнерами
України;
5. Забезпечення функціонування центрального апарату та
територіальних органів Держспоживінспекції України;
6. Підвищення дієвості та ефективності державного
управління в системі Держспоживінспекції України;
7. Забезпечення відкритості у діяльності Держспоживінспекції України.
Сергій Орєхов наголосив: «У своїй роботі потрібно
акцентувати увагу на необхідності швидкого реагування на скарги споживачів,
оскільки саме цей фактор є найголовнішим показником ефективності нашої роботи.
Окрім цього, питання налагоджені ефективної інформаційно-роз’яснювальної роботи
сьогодні стоїть на моєму особистому контролі, оскільки воно направлене на
підвищення споживацької свідомості. Ми повинні допомагати кожному споживачеві,
особливо у найвіддаленіших куточках
нашої країни».
По завершенню колегії, Голова Держспоживінспекції
України наголосив на необхідності вжиття всіх можливих заходів з реалізації
поставленої мети – досягнення нової якості життя громадян.