• In English
  • Перехід через Керченську протоку - перспективний інфраструктурний проект України і РФ, - В. Мунтіян
    опубліковано 31 січня 2014 року о 10:44

    Будівництво транспортного переходу через Керченську протоку стане ключовим серед реалізованих інфраструктурних українсько-російських проектів, переконаний Урядовий уповноважений з питань співробітництва з Російською Федерацією, країнами-учасницями СНД, Євразійського економічного співтовариства та іншими регіональними об’єднаннями Валерій Мунтіян.

    «Цей важливий інфраструктурний проект сприятиме забезпеченню й розвитку надійного і стабільного цілорічного транспортного сполучення. А для України, яка є, так би мовити, з’єднувальним вузлом між Європою і Азією, між Заходом і Сходом, просто необхідно використовувати цю перевагу», – сказав Валерій Мунтіян.

    Він нагадав, що Україна має унікальне геостратегічне розташування, адже знаходиться на перетині транспортних шляхів між Азією, яка швидко розвивається, і Європою, яка споживає величезну кількість продукції, і щораз ширшим ринком Росії та інших держав Співдружності, який фахівці оцінюють в 2 трлн. дол. США. Тому Україні слід подбати про те, аби стати учасницею проектів зі створення транснаціональних транспортних коридорів, що розробляються в світі.

    «Обійти Україну, як би кому хотілося, – неможливо. Але для того щоб зробити нас рівноправним гравцем, нам потрібно займатися створенням логістичних центрів, будувати сучасні транснаціональні коридори, автомобільні, залізничні, морські шляхи, авіаційний та трубопровідний транспорт і систему сервісу», – акцентував увагу Валерій Мунтіян.

    Угоди про спільні дії з організації будівництва транспортного переходу через Керченську протоку було досягнуто за підсумками 6 засідання Українсько-Російської міждержавної комісії. Міст міг би скоротити шлях із Херсона (Україна) до Новоросійська (РФ) на 450 кілометрів.

    Як повідомлялося раніше, нині розглядається кілька варіантів переходу. Перший – тільки автомобільний міст, другий – до автостради додасться з/д магістраль, третій передбачає ще й газопровід. Четвертий варіант включає все перераховане плюс прокладання високовольтної електромережі.

    Із остаточним варіантом визначаться після розробки техніко-економічного обґрунтування. На розробку ТЕО піде близько півроку, потім розпочнеться проектування. Будівництво, за оцінками експертів, триватиме від 4 до 5 років. Вартість проекту 1,5–3 млрд. долША. Окупиться перехід орієнтовно за 5–10 років. Передбачається співфінансування сторін на паритетних засадах, для чого планується створення спільного українсько-російського підприємства.

    Як повідомив Урядовий уповноважений, уже створена спеціальна міжурядова робоча група. На першому етапі робоча група запропонує місце розташування й основні технічні параметри транспортного переходу.

    «Це потужний, перспективний проект, і інвестиції по ньому обов’язково будуть. У ньому зацікавлені великі гравці: Європа, РФ, Китай і Казахстан. Тому він володіє сильним мультиплікаційним ефектом і стимулюватиме розвиток транзитного потенціалу країни, що забезпечить збільшення валютних надходжень і підніме рівень глобальної конкурентоспроможності України», – сказав Валерій Мунтіян.