Будівництво
транспортного переходу через Керченську протоку стане ключовим серед
реалізованих інфраструктурних українсько-російських проектів, переконаний
Урядовий уповноважений з питань співробітництва з Російською
Федерацією, країнами-учасницями СНД, Євразійського економічного співтовариства
та іншими регіональними об’єднаннями Валерій Мунтіян.
«Цей важливий
інфраструктурний проект сприятиме забезпеченню й розвитку надійного і
стабільного цілорічного транспортного сполучення. А
для України, яка є, так би мовити, з’єднувальним
вузлом між Європою і Азією, між Заходом і Сходом, просто необхідно
використовувати цю перевагу», – сказав Валерій Мунтіян.
Він нагадав, що
Україна має унікальне геостратегічне розташування, адже знаходиться на перетині
транспортних шляхів між Азією, яка швидко розвивається, і Європою, яка споживає
величезну кількість продукції, і щораз ширшим ринком Росії
та інших держав Співдружності, який фахівці оцінюють в 2 трлн. дол. США. Тому
Україні слід подбати про те, аби стати учасницею проектів зі створення
транснаціональних транспортних коридорів, що розробляються в світі.
«Обійти Україну,
як би кому хотілося, – неможливо. Але для того щоб зробити нас рівноправним гравцем, нам потрібно займатися створенням
логістичних центрів, будувати сучасні транснаціональні коридори, автомобільні,
залізничні, морські шляхи, авіаційний та трубопровідний транспорт і систему
сервісу», – акцентував увагу Валерій Мунтіян.
Угоди про спільні
дії з організації будівництва транспортного переходу через Керченську протоку
було досягнуто за підсумками 6 засідання
Українсько-Російської міждержавної комісії. Міст міг би скоротити шлях із
Херсона (Україна) до Новоросійська (РФ) на 450 кілометрів.
Як повідомлялося
раніше, нині розглядається кілька варіантів переходу. Перший
– тільки автомобільний міст, другий – до автостради
додасться з/д магістраль, третій передбачає ще й газопровід. Четвертий варіант
включає все перераховане плюс прокладання високовольтної електромережі.
Із остаточним
варіантом визначаться після розробки
техніко-економічного обґрунтування. На розробку ТЕО піде
близько півроку, потім розпочнеться проектування. Будівництво, за оцінками
експертів, триватиме від 4 до 5 років. Вартість проекту 1,5–3 млрд. дол.США. Окупиться перехід орієнтовно за 5–10 років. Передбачається
співфінансування сторін на паритетних засадах, для чого планується створення
спільного українсько-російського підприємства.
Як повідомив
Урядовий уповноважений, уже створена спеціальна міжурядова
робоча група. На першому етапі робоча група запропонує місце розташування й
основні технічні параметри транспортного переходу.
«Це потужний,
перспективний проект, і інвестиції по ньому обов’язково будуть. У ньому
зацікавлені великі гравці: Європа, РФ, Китай і Казахстан. Тому він володіє
сильним мультиплікаційним ефектом і стимулюватиме розвиток транзитного
потенціалу країни, що забезпечить збільшення валютних надходжень і підніме рівень глобальної конкурентоспроможності України», –
сказав Валерій Мунтіян.