• In English
  • Машинобудуванню необхідно створити конкурентні умови у вільній торгівлі з ЄС
    опубліковано 15 січня 2014 року о 11:51

    За даними Держкомстату, у 2013 році машинобудування принесло Україні біля 19% експортної виручки. Але практично все машинобудування «може піти під ніж» від невигідних умов торгівлі з ЄС буквально за 4-5 років. На цьому наголосив Прем’єр-міністр України Микола Азаров під час засідання Кабінету Міністрів України 15 січня 2014 року.

    По-перше, за його словами, тому що впровадження стандартів у цій галузі потребує колосальних коштів та кількарічної модернізації виробництва, але ніхто в Євросоюзі не збирається купувати українські локомотиви, вагони, автомобілі, крани, компресори тощо.

    По-друге, відзначив Микола Азаров, чекати, поки Україна підтягнеться, ніхто не буде. За його словами, Україна одразу ж відкриє кордони і для європейської побутової техніки, і автомобілів, і обладнання, яке було у використанні – за ціною транспортування і монтажу на новому місці.

    Водночас, підкреслив Глава Уряду, ми можемо імпортувати до себе європейське безробіття: «Там заводи будуть випускати техніку для продажу в Україні, а у нас виробництва будуть закриватися».

    За його словами, під питанням і технічні вузи, оскільки готувати фахівців для «викруткового складання» у вузах немає необхідності.

    «Зрозуміло, що ми повинні розробити захист і від такого розвитку подій», - підкреслив Микола Азаров.

    Він також звернув увагу на тому, що зміна правил функціонування ринку електроенергії України в умовах зони вільної торгівлі з ЄС може призвести до зростання цін на електроенергію на внутрішньому ринку для всіх типів споживачів, з випереджальною динамікою зростання цін для населення.

    «А це позбавляє перспективи взагалі всю промисловість, оскільки великі обсяги виробництва електроенергії та відносно невисока ціна на неї сьогодні – одна з головних індустріальних конкурентних переваг України. Наше завдання – зміцнювати цю перевагу протягом якомога довшого часу», - наголосив Микола Азаров.