ГРОЙСМАН В.Б. – Доброго дня, шановні колеги! Розпочинаємо засідання Уряду.
Я в минулому році поставив завдання перед Мінінфраструктури і Укравтодором створити реальну стратегію розвитку будівництва українських доріг. Я думаю, що нікого не потрібно переконувати в тому, що українські дороги поки що знаходяться в жахливому стані, і те, що я як Прем’єр-міністр для Уряду визначив вирішення проблеми інфраструктури, модернізації та відновлення українських доріг як пріоритетну, говорить про те, що ми, починаючи з 2016 року, розв’язали купу проблем, які були в будівельно-дорожній галузі і розпочали будівництво доріг.
У 2016 році це були одні обсяги, в 2017 році ми почали збільшувати ці обсяги, утворився вже з 1 січня дорожній фонд, у цьому році майже 2 млрд дол. буде направлено на реконструкцію, модернізацію та будівництво українських доріг. Це означає єдине, що ми врешті-решт створили систему, як я й обіцяв, модернізацію українських доріг.
Але я хочу сказати і про те, що ми всі з вами чітко бачимо, в якому стані знаходяться дороги. Кожного дня мільйони українців їздять по розбитих дорогах, ямах, і це все відбувається не сьогодні, а багато років. Але я наголошую на тому, що так більше не буде і нових відремонтованих доріг у країні, як я й обіцяв, буде все більше, більше і більше.
Що мене в цьому питанні хвилює?
Перше. Треба підійти абсолютно системно до будівництва доріг. Треба будувати не тільки кілометри доріг, а треба, щоб ці дороги зв’язували міста, населені пункти.
Дуже важливо зараз приділяти увагу місцевим дорогам між районними центрами, сільським дорогам. Усе це стало можливим, у тому числі завдяки децентралізації, яку ми проводимо.
Тому сьогодні ми презентуємо роботу, яку було проведено, і план реконструкції та будівництва доріг на 2018-2022 роки сьогодні буде представлено, щоб усі бачили, які завдання перед нами стоять на ці роки.
Друга позиція, яка дуже важлива, – контроль якості за виконаними роботами. Ми заплатили копійка в копійку всім тим, хто виконав обсяги робіт. Зараз до мене надходять сигнали про те, що деякі дороги, які ремонтували, вже мають відповідні пошкодження. Я хочу підкреслити, що ніхто не залишить це поза увагою, і всі ті, хто зробив халтуру, за свій власний рахунок будуть виправляти цю роботу.
І також ми ввели абсолютно нову норму – п’ятирічну і десятирічну гарантію відповідно до тих робіт, які будуть проведені. Це означає, що в угодах уже з'являються гарантійні зобов’язання, які підрядники мають виконувати.
Наступна позиція – перевантаження українських доріг, особливо, коли йде сезон збору врожаю. І тому дуже важливе ключове питання – контроль ваговими комплексами по всіх областях України. І буквально я хотів би підкреслити, що треба ставити цей контроль не тільки на трасах, а на пунктах виїзду з підприємств і в'їзду до, можливо, морських портів і так далі, там, де у нас відбуваються реальні проблеми.
І найголовніше – подолати корупцію при здійсненні такого вагового контролю. Це означає, що нам потрібно забезпечити мобільні відеокамери, відеофіксації того, що відбувається, щоб покарання було невідворотним і штрафні санкції були миттєвими.
Тому, я вважаю, що це нам треба інфраструктурно передбачити, щоб у таких пунктах у нас були відповідні засоби, які фіксують (відеофіксують) такі порушення.
Наступне питання, яке важливе. Зараз починаємо новий сезон і треба, щоб ті, хто, можливо, минулого року робили халтуру, щоб вони не були допущені до нових робіт, тому що нам халтура в Україні не потрібна, нам потрібні якісні дороги.
Тому хотів би ще раз підкреслити, що цього року будуть, я думаю, що найбільш масштабні будівельні роботи по дорогах, напевно, за всю історію незалежності.
Сьогодні ми побачимо, які взагалі були державні підходи до будівництва доріг у країні. Думаю, що картина буде не дуже приємною. Всім буде зрозуміло, чому сьогодні є дороги в такому жахливому стані.
Вже навіть є в областях такі дороги, які були створені, можливо, ще за Радянського Союзу. Але сьогодні це вже не дороги, це вже тільки напрямки. В мене питання: у XXI сторіччі це ж треба було так довести всю інфраструктуру, щоб вона була відповідним чином у такому занедбаному стані.
Але я ще раз підкреслюю, ми дороги українські відновимо. Це не просто мої слова. Я думаю, що всі бачили в багатьох областях у 2017 році обсяги. Побачите, що у 2018 вони будуть набагато більші.
Більше того, ми й на місцеві дороги більше зараз передбачили грошей. І в презентації ви теж побачите, яким чином буде відбуватися розподіл цих грошей на місцевий рівень.
І ще один документ, який буде сьогодні ухвалено, внесений Міністерством інфраструктури, – це питання контролю якості за виконанням дорожніх робіт в 2018 році.
Тому, шановні колеги, я пропоную затвердити порядок денний відповідно до тих пропозицій, які надавали урядові комітети і міністерства, і розпочати розгляд питань порядку денного.