• In English
  • Вступне слово Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана на засіданні Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року
    Департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату Кабінету Міністрів України, опубліковано 10 травня 2018 року о 15:04

    ГРОЙСМАН В.Б. – Доброго дня! Розпочинаємо засідання Уряду.

    В порядку денному є ряд важливих і принципових питань, які стосуються розвитку національної економіки. Я хотів би ще раз наголосити, що наше пріоритетне завдання, завдання для нашого Уряду і в цілому завдання, яке стоїть перед країною, – нам потрібно створити якісний фундамент для економічного зростання. Економічний ріст принесе добробут і задовільні доходи в кожну українську родину, кожному громадянину України.

    Можна завжди говорити про економіку, але не давати конкретних рецептів, які б дали можливості забезпечити цей ріст. Хочу сказати, що і для мене як Прем’єр-міністра, і колег по Уряду ми даємо дуже конкретні пропозиції, які дають свій результат.

    Сьогодні ми будемо говорити про ще одну величезну можливість, яка буде реалізована Урядом і дозволить нам залучити інвестиції в Україну, провести модернізацію виробництва в країні, створити сучасні робочі місця і, напевно, почати досягати тієї мети, яку ми ставимо перед собою. Ми в ХХІ сторіччі ще залишаємося країною ХХ сторіччя. Наше завдання – врешті-решт стати сучасною, сильною економічно, демократично країною. Але це все досягається конкретними кроками.

    Зокрема, сьогодні ми будемо розглядати і ухвалимо ряд нових рішень щодо залучення інвестицій в державний сектор (приватизація). Новий закон відкритий, публічний, прозорий, конкурентний. Це кращі аналоги. Українське законодавство сьогодні є одним з найкращих в Європі, у тому числі з точки зору гарантій для інвестицій. Там є спеціальна норма, яка розповсюджується на процес приватизації, а саме застосування англійського права. Це дає додаткові серйозні гарантії тим, хто буде інвестувати в збереження своїх інвестицій.

    Я розумію, що є приклад проведення приватизації в 90-х роках. Але це не була приватизація. Це просто за копійки забрали те, що належало державі. Наше завдання – конкурентно продати те, що не є стратегічним для України. Я хочу наголосити, що стратегічні компанії залишаться у власності держави, а все інше – мають прийти ефективні власники прозоро і почати модернізацію підприємств, створювати нові робочі місця, виробляти більш якісну продукцію і т.д. Сьогодні ми відкриваємо нову сторінку, можливо, вперше, якісного процесу через прийняття відповідних рішень.

    Я не хочу нікого тут, напевно, здивувати або зробити сенсацію, але для кого секрет сьогодні, що державні компанії є осередком, здебільшого, корупції? Для кого це в країні секрет? Я думаю, що ні для кого.

    І далі хочу сказати, що завжди влада приховувала їх від продажу публічного, з'являлися "смотрящі", які так чи інакше "окучували" ці підприємства. І сьогодні це є.

    І я розумію, що кожен наш крок ефективності буде натикатися на супротив тих, кого все влаштовує. Вони заробляють там мільйони, десятки мільйонів, а можливо й сотні мільйонів. Але нам з ними не по дорозі.

    Я хочу, щоб заробляли працівники, щоб заробляти ті, хто інвестує, щоб економіка була сильною. Тому це буде дуже міцний антикорупційний крок, який ми можемо зробити і зробимо. І ви побачите нову ефективність.

    Тому дуже важливо, щоб і цими рішеннями здолали в державному секторі корупцію, як неефективність, як те, що робить країну біднішою. І це є правда.

    Наступне, що я б хотів сказати – нам треба завершити формування антикорупційної інфраструктури. Останнє рішення залишилося – це питання створення незалежного антикорупційного суду. З наступного понеділка буде два пленарних сесійних тижні, що цілком достатньо для того, щоб розглянути законопроект про антикорупційний суд і ухвалити його в другому читанні. Тобто я вважаю, що до 1 червня у нас є всі шанси в українського Парламенту це зробити.

    І я особисто буду просити і депутатів, і керівників фракцій зробити цей крок, надзвичайно важливий, і поставити в питаннях створення антикорупційної інфраструктури крапку. А далі як Прем’єр-міністр, наш Уряд зробить усе для того, щоб швидко запрацював.

    І я маю надію на те, що дуже швидко будуть з'являтися нові перші вироки в питаннях корупції. Тому ці два пленарні тижні є дуже відповідальними, і я готовий робити все для того, щоб спільно з Парламентом цей закон був ухвалений так, щоб він був визнаним у світі, тому що сьогодні це величезний сигнал, у тому числі інвесторам, що Україна стоїть на шляху ефективної боротьби з корупцією, а не захищає "розсадник" корупції. Тому ці два рішення є дуже важливими і дуже правильними.

    Наступна позиція, яку сьогодні ми розглянемо, це питання дерегуляції. Ми проводили ряд (вже два) дерегуляційних Кабміни, сьогодні третій дерегуляційний Кабінет Міністрів, який забезпечить масштабне прийняття рішень, які спрощують ведення в Україні бізнесу і все, що пов`язане з підприємництвом, буде спрощене – те, що ми вже на сьогодні напрацювали.

    Тому, колеги, переконаний, що зараз ми розглянемо проекти рішень, які підготувало Мінекономрозвитку та ФДМ, і це дасть нам можливість розпочати процес залучення інвестицій в державний сектор такий, якого ще не було в Україні, наголошую на цьому.

    Є пропозиція затвердити порядок денний. Якщо немає заперечень, починаємо працювати. Немає заперечень? Дякую, працюємо.