ГРОЙСМАН В.Б. – Усіх вітаю!
У нас є ряд важливих питань. Хотів би акцентувати увагу на декількох.
Перш за все, сказати про те, що ми сьогодні будемо розглядати продовження реалізації різних інфраструктурних проектів. Дуже важливо, що саме 1 квітня у нас буде п`ята річниця з початку прийняття необхідного рішення для впровадження децентралізації в нашій країні.
Саме 1 квітня 2014 року була прийнята (я про це вже говорив) концепція реформи місцевого самоврядування і децентралізації влади, яка дала значні фінансові ресурси для територіальних громад для вирішення багатьох накопичених проблем, які були, в принципі, проявом централізації, безгосподарності, системи управління державою, яку ми фактично зламали і побудували нову систему на основі сильного місцевого самоврядування.
Багато ще у нас є роботи. І дуже важливо, щоб усі ті фінансові ресурси, які передані (а це сотні мільярдів) на місцевий рівень, абсолютно правильно та стратегічно використовувалися в інтересах українських громадян. Зокрема, є чіткі механізми державної підтримки. Тобто ми передали сотні мільярдів на місця у вигляді місцевих бюджетів. Окремо ми маємо інструменти підтримки через державне фінансування чи дофінансування. І тут є питання про Державний фонд регіонального розвитку, про соціально-економічні субвенції і про ті пріоритети, які ми ставимо в різних сферах.
Наприклад, «Нова українська школа». Ми окремо визначаємо субвенцію – по-моєму, 1 млрд 280 млн на цей рік для того, щоб в українських школах (перших-четвертих класах) з’явилося абсолютно нове якісне середовище: нові меблі, матеріали, обладнання і так далі. Тобто ми робимо це разом з місцевим самоврядуванням.
І дуже важливо, щоб місцеве самоврядування не стояло осторонь й інших сфер життя.
Наприклад, дуже модно сьогодні інвестувати в дороги. Беззаперечно, що будівництво доріг – це є наш великий пріоритет. Але, точно, коли ми будуємо дороги, ми маємо не забувати про підтримку національної культури, що нам треба підтримувати колективи, розвивати їхню творчість, інвестувати в заклади культури, створювати різноманітні заходи, куди діти будуть приходити й відкривати свої таланти.
І також не потрібно забувати про масовий спорт, фізичну культуру і спорт. Бо я іноді чую (я наголошую, що це не правило, але виключення з правил) про те, що місцева влада іноді говорить: «Для чого нам спорт фінансувати, для чого нам культуру фінансувати? Ми будемо туї висаджувати – це буде набагато краще, і всі будуть бачити».
Ні, колеги, це не так. Найголовніше, куди ми маємо інвестувати – ми маємо інвестувати в людину. І сьогодні Міністр молоді і спорту Ігор Жданов буде говорити про ті результати, яких нам вдалося досягти через державну підтримку для реалізації нашої політики створення доступу до масового спорту, а це сотні, тисячі об’єктів, які вже побудовані в Україні і будуть побудовані в майбутньому.
Ми зробили підрахунок кількості об’єктів, які були побудовані, в рахунок децентралізації, державної підтримки, їх більше 2 тис. 650 об’єктів. Це нові стадіони, це нові спортивні зали, це відремонтовані, реконструйовані, побудовані об’єкти спортивного призначення.
Але я хочу вам сказати, що тільки за цей період часу, ми це зробили за останніх декілька років, але нам потрібно зробити в 10 разів більше. І ми можемо це зробити і зробимо. Для того нам треба підтримувати чітку пріоритезацію і разом з місцевим самоврядуванням спільно будувати нову інфраструктуру, яка буде доступна для українських громадян.
Тому сьогодні ми почуємо про плани і на 2019 рік, про затвердження порядків використання ресурсів. Я буду закликати місцеву владу до того, щоб вони абсолютно чітко надавали цим інфраструктурним об’єктам великий пріоритет. Культура, освіта, медицина – все треба сьогодні інвестувати, щоб там були належні якісні умови. Кошти є. Тепер потрібно тільки їх якісно використовувати.
Сьогодні на засіданні Уряду присутній Генеральний прокурор України Луценко Ю. В. і головний військовий прокурор Матіос А. В. І ми теж сьогодні розглянемо достатньо, я вважаю, серйозне питання щодо посилання озброєння українського війська за рахунок проведення розслідування, рішень, про які скажуть сьогодні Генпрокурор і головний військовий прокурор, конфіскації деяких озброєнь Російської Федерації, які це озброєння, яким чином по них велось розслідування і т.д., ми сьогодні почуємо інформацію. Але найголовніше, що це величезний серйозний внесок в обороноздатність нашої держави. І думаю, що тут позиція Уряду є абсолютно монолітною, як і завжди, до речі, підтримувати посилення нашого військового потенціалу.
Вчора, до речі, була п'ята річниця створення Національної гвардії України. Коли бачиш, наскільки сьогодні вже укомплектовані війська, наскільки вони озброєні... Звісно, ще дуже багато треба зробити, але за п’ять років становлення не тільки Національної гвардії, а й українського війська багато зроблено речей, які роблять нашу країну по-справжньому сильною.
Але наша відмінність від інших країн полягає в тому, що ми не агресивна країна, ми – мирна країна. Для цього ми маємо бути сильними, щоб будь-який ворог перед тим, як на нас напасти, дуже добре думав про те, яка буде відповідь і наскільки вона буде жорсткою. І сьогодні і збільшення фінансування…
Що є найціннішим в українському війську і збройних формуваннях? Солдат найцінніший. Тому ми подивилися вчора по фінансовому забезпеченню нацгвардійців і взагалі військових – десь у вісім разів збільшилося фінансування (маю на увазі зарплату). І цього ще є недостатньо, але ми правильно йдемо, і думаю, що ми вийдемо на абсолютно серйозний результат.
Тому зусиллями Президента, Міноборони, МВС за нашої підтримки, думаю, ми зможемо досягти більш глибокого посилення українського війська, тим більше, в тому числі йдеться про додаткове озброєння, про яке сьогодні буде говорити Генеральний прокурор.
Шановні колеги, є пропозиція затвердити порядок денний і перейти до розгляду питань.