Кабінет Міністрів України на засіданні 14 лютого затвердив консолідований фінансовий план ПАТ «Укрзалізниця» на 2018 рік. Він передбачає прибуткову та інвестиційну діяльність компанії, масштабне оновлення основних засобів, збільшення капітальних вкладень у 2,5 раза, а податків та зборів до бюджету – на 19%. Прокоментував головний фінансовий документ компанії в.о. голови правління товариства Євген Кравцов.
За словами Євгена Кравцова, фінансовим планом Укрзалізниці на 2018-й рік передбачено дохід компанії 92,2 млрд грн, прибуток – 0,7 млрд грн, податки та збори до бюджету – 18 млрд грн, капінвестиції – 26,9 млрд грн. Обсяги вантажних перевезень планується збільшити на 2,7% до 347,5 млн тонн.
«У рекордно швидкі терміни Уряд затвердив фінплан Укрзалізниці. Це відкриває можливості для початку капітальних інвестицій, закупівель, ефективного планування роботи компанії, для старту масштабних проектів, серед яких електрифікація ключових напрямків, закупівля вантажних та пасажирських вагонів, придбання локомотивів. Попереднє обговорення фінплану відбувалося в безпрецедентній відкритості з учасниками ринку, ми врахували їх пропозиції. Філософія цьогорічного фінплану наступна: Укрзалізниця повинна більше заробляти, економно витрачати і масштабно інвестувати в оновлення. Компанія здатна працювати ефективно і розвиватися за законами ринку», – розповів Євген Кравцов.
За його словами, більшість капітальних інвестицій буде спрямовано на оновлення залізничного рухомого складу (придбання нового, модернізацію й капітальний ремонт наявного парку) та підвищенню пропускної здатності вузьких місць в інфраструктурі. Зокрема, планується придбати 30 вантажних тепловозів у лізинг, 60 пасажирських вагонів, оновити 7050 вантажних піввагонів, з яких виготовити 3600 піввагонів на власних заводах, оновити 100 фітингових платформ, модернізувати 265 пасажирських вагонів, 153 локомотиви, 100 секцій моторвагонного рухомого складу та близько 10 тисяч вантажних вагонів. Також фінпланом збільшені обсяги ремонтів рухомого складу для підтримання робочого парку.
«Серед великих інфраструктурних проектів 2018 року – електрифікація ділянок Долинська – Миколаїв, Ковель – Ізов – Держкордон та Потоки – Золотнишине, розширення припортових ділянок, реконструкція інфраструктури на дільниці Пологи – Комиш-Зоря, а також закінчення робіт на Бескидському тунелі і введення його в експлуатацію», – розповів Євген Кравцов.
Крім того, у 2018-му ефективність праці залізничників зростатиме швидшими темпами від темпу росту оплати праці. Так, продуктивність праці у 2018 році зросте на 26 % та складе 349 тис. грн річного доходу на одного працівника, при цьому зростання витрат на оплату праці складе лише 20%. Для порівняння у 2017-му дохід на одного працівника зростав на 7%, а фонд оплати праці – на 28%. Також з метою мотивації персоналу планується введення нової системи оплати праці, яка визначатиме обсяги виплат залежно від специфіки та результату роботи.
«У наступному році ми продовжимо забезпечувати прибуткову діяльність Укрзалізниці. Зростання прибутковості товариства планується передусім завдяки покращенню операційної ефективності, збільшенню питомої ваги маршрутних перевезень, удосконаленню тарифної політики на перевезення та оптимізації витрат. Від операцій з майном завдяки введенню в дію порядку розпорядження ним плануємо додатково отримати 1,4 млрд грн. Ми реалізуємо механізми покращення внутрішньої ефективності роботи компанії», – розповів Євген Кравцов.
До консолідовано фінплану ПАТ «Укрзалізниця» на 2018 рік увійшли показники діяльності також 7 ПрАТів, 100 % акцій яких внесено до статутного капіталу товариства. Нагадаємо, що ПАТ «Укрзалізниця» – основний перевізник вантажів та пасажирів у державі – забезпечує 82,4% від загального вантажопотоку та 33,4% пасажиропотоку в Україні.