• In English
  • Уряд затвердив новий порядок повернення споживачами непридатних харчових продуктів
    Міністерство економіки України, опубліковано 27 листопада 2024 року о 13:27

    Кабінет Міністрів України затвердив новий порядок повернення непридатних чи небезпечних для споживання харчових продуктів. Відповідне рішення Уряд ухвалив на засіданні 26 листопада 2024 року.

    Новий порядок набуде чинності одночасно з новою редакцією Закону України «Про захист прав споживачів». Як визначено Прикінцевими та перехідними положеннями Закону, набуття чинності відбудеться після припинення чи скасування воєнного стану. 

    «Порядок розроблено в межах підготовки до набуття чинності нової редакції Закону «Про захист прав споживачів». Запропонований механізм дозволить захистити права покупців та одночасно надасть бізнесу можливість швидко й без звернень до суду врегульовувати зі споживачами спірні питання. Це певною мірою убезпечить доброчесний бізнес від перевірок та стане надійним механізмом захисту прав споживачів», - зазначила заступник Міністра економіки Тетяна Бережна.

    Порядок передбачає можливість як заміни непридатних/небезпечних для споживання харчових продуктів на придатні, так і виплати покупцю коштів за повернення таких продуктів. Також встановлює чіткі кінцеві терміни повернення чи заміни непридатних/небезпечних харчових продуктів, порядок дій покупця та продавця тощо. 

    Зокрема, документом визначені такі строки заміни чи повернення продуктів з моменту його придбання:

    • протягом доби – харчові продукти, що зберігаються за температури +6 °C;
    • не пізніше трьох календарних днів – продукти, граничний термін споживання (дата «вжити до») або мінімальний термін придатності яких не перевищує 14 днів (але в будь-якому випадку до закінчення терміну придатності);
    • не пізніше 14 днів з моменту придбання – продукти, термін придатності яких перевищує 14 днів.

    Для випадків дистанційного придбання продуктів (онлайн торгівля) передбачено, що терміни повернення та заміни починають діяти з часу фактичного отримання покупцем продукції.