Уряд оновив правила отримання посвідчення моряка

Міністерство розвитку громад та територій України, опубліковано 18 червня 2025 року о 17:24

18 червня Кабінет Міністрів України ухвалив два взаємопов’язані рішення, що удосконалюють порядок оформлення, видачі та обміну посвідчень особи моряка. Йдеться як про процедурні, технологічні оновлення, так і про створення умов для отримання документів моряками, які перебувають за кордоном.

“Ми створюємо прозорі умови, за яких наші громадяни мають можливість отримати необхідні документи для продовження роботи в морі. Сьогоднішні рішення мають важливе соціальне значення. Це не лише питання професійного захисту українських моряків, але й частина державної політики щодо збереження людського капіталу, що має стратегічне значення для національної безпеки”, — зазначив Андрій Кашуба, заступник Міністра розвитку громад та територій України.

Постанова “Про посвідчення особи моряка”, створює умови для поетапного переходу до використання сучасного документа — посвідчення з безконтактним електронним носієм. Це посилить захист персональних даних, спростить процедуру ідентифікації та забезпечить взаємодію з Єдиним державним демографічним реєстром. Адміністрація судноплавства отримує чітку процедуру видачі посвідчень особи моряка та визначену роль у цьому процесі, що підвищує прозорість і контроль.

Схвалення експериментального проекту, дозволить українським морякам за кордоном оформити чи обміняти посвідчення особи моряка дистанційно. Для цього необхідно буде звернутися до “Сервісного центру морського та річкового транспорту» в м. Варшава (Польща), який працюватиме з такими заявами. Проект діятиме протягом двох років або до завершення воєнного стану.

Дані рішення Уряду є послідовним кроком та черговим етапом на шляху реформування національної системи підготовки та дипломування моряків, яка має зробити процес прозорішим і доступнішим як в Україні, так і поза її межами.