• In English
  • Україна–Швейцарія: досвід самооцінювання шкіл
    Державна служба якості освіти України, опубліковано 24 вересня 2020 року о 14:16

    23 вересня 2020 року в межах швейцарсько-українського проекту DECIDE відбулася чергова стратегічна сесія «Інструменти самооцінювання закладів загальної середньої освіти», організована Державною службою якості освіти України спільно з громадською організацією «ДОККУ».

    Захід відкрила заступник голови Державної служби якості освіти України Алла Бондар, наголосивши, що досвід швейцарських колег щодо інструментів проведення школами самооцінювання є важливий та актуальний для українських шкіл. Оскільки ця процедура у сфері освіти є новою, завдання Служби розробити дієві механізми та інструментарії для її проведення, а відтак допомогти та підтримати заклади загальної середньої освіти під час оцінювання освітніх та управлінських процесів.

    Досвідом стосовно здійснення школами самооцінювання поділився швейцарський експерт з питань освіти Рольф Голлоб, який наголосив, що оцінювання якості та розвитку шкіл охоплює три напрями:

    • культура навчання та життя в класі;
    • школа як мікросуспільство;
    • наскрізні питання (інклюзія, співпраця з батьками, рівність тощо).

    Крім того, існує 14 дескрипторів з якості освіти, які допомагають побачити реальний стан справ у школі. А відтак розробити план розвитку закладу та вдосконалення діяльності. Також освітній експерт зауважив, що зовнішнє і внутрішнє оцінювання закладів відбувається за ідентичними критеріями та індикаторами.

    Нагадаємо, що Державною службою якості освіти України спільно з партнерами вже розроблено рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти – «Абетку для директора». Ці рекомендації ґрунтуються на запропонованих для інституційного аудиту вимогах та критеріях для оцінювання якості освітньої діяльності, управлінських процесів у закладі та охоплюють освітнє середовище, управлінські процеси, якість педагогічної діяльності, систему оцінювання навчальних досягнень учнів.

    Довідково

    Державна служба якості освіти України та її територіальні органи в межах меморандуму про співробітництво з ГО «ДОККУ» реалізовує проект DECIDE, який спрямовано на підтримку реформ освіти й децентралізації, покликаний сприяти посиленню потенціалу регіонів і територіальних громад у розробленні та практичній реалізації децентралізованих моделей управління.