• In English
  • Україна та Фінляндія продовжуватимуть співпрацю щодо реалізації освітніх реформ
    Міністерство освіти і науки України, опубліковано 01 грудня 2020 року о 17:37

    У вівторок, 1 грудня 2020 року, під час онлайн-зустрічі т.в.о. Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета та Міністра освіти Фінляндії Лі Андерссон досягнуто домовленості щодо продовження співпраці в напрямі реформування освітньої галузі України.

    Сторони підтвердили продовження реформи Нової української школи та обговорили пріоритети подальшої імплементації проекту «Фінська підтримка реформи української школи» (інша назва «Навчаємось разом») та програми «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України».

    У вступному слові очільник МОН висловив вдячність Фінляндії за багаторічну співпрацю та значний обсяг допомоги, який суттєво сприяє реформі.

    «Фінський досвід багато в чому є взірцем для шкільної реформи в Україні, з ним пов’язано багато елементів нашої реформи Нової української школи. Наразі ми вже маємо результати середньострокового огляду проекту «Навчаємось разом», що демонструють високу відповідність показників проекту завданням шкільної реформи. Тому можемо стверджувати, що ми рухаємося в правильному напрямку», – зауважив т.в.о. Міністра освіти і науки України Сергій Шкарлет.

    Українсько-фінський проект «Навчаємось разом» складається з трьох ключових кластерів, які відповідають основним потребам реалізації концепції «Нова українська школа»:

    - підготовка вчителів початкової школи (1-4 класи) на основі компетентнісно-орієнтованого підходу;

    - популяризація освіти, підвищення рівня сприйняття суспільством важливості освіти та необхідності її реформування;

    - покращення освітнього середовища.

    Міністр освіти Фінляндії Лі Андерссон у свою чергу зазначила, що підтримка освітньої реформи в Україні є пріоритетом. «Фінляндія готова й надалі підтримувати освітню реформу в Україні в проектах «Навчаємось разом» та «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України». Передусім ми намагаємося посилити потенціал вчителів, які задоволені нашою підтримкою, та раді поділитися нашим досвідом ще й у сфері діджиталізації. В Україні реформ багато. Дуже важливо ці результати підтримати», – наголосила Лі Андерссон.

    Сергій Шкарлет додав, що за 5 місяців роботи було багато зроблено в поступі й розвитку реформи НУШ, у проекті «Навчаємось разом» та програмі «EU4Skills: Кращі навички для сучасної України».

    Зокрема, цьогоріч для імплементації програми EU4Skills було відібрано 7 пілотних регіонів та 21 заклад освіти. Проведено масштабний аудит 1254 закладів професійно-технічної та фахової передвищої освіти. Здійснюються заходи щодо посилення спроможності регіональних рад професійної (професійно-технічної) освіти пілотних регіонів. Сьогодні Міністерство освіти і науки працює над удосконаленням досягнутих результатів, щоб реформа не зазнавала гальмування.

    Очільник МОН наголосив, що вчителі висловлюють високий ступінь довіри до фінської експертизи в питаннях реформування середньої освіти та висловив сподівання, що Фінляндія й надалі підтримуватиме Україну, зокрема, з метою підвищення ефективності імплементації реформи Нової української школи.

    «Ми будемо вдячні за подальшу експертну допомогу Фінляндії для підвищення кваліфікації вчителів та підготовки сучасних навчальних матеріалів у межах продовження реформи НУШ у базовій школі. Також нам була б дуже корисною фінська експертиза щодо побудови моделі профільної школи. Адже МОН наразі працює над шляхами впровадження НУШ у старшій школі, що згідно з графіком реформи припадає на 2027 рік», – зауважив Сергій Шкарлет.

    Одним із ключових завдань МОН є створення умов для сталої роботи закладів освіти під час пандемії COVID-19. Адже у 2020 році з урахуванням карантинних обмежень частину освітніх заходів було адаптовано та переведено в онлайн-формат. Зокрема, реалізовано проект «Всеукраїнська школа онлайн» та створено безпечні умови для проведення зовнішнього незалежного оцінювання для понад 350 тисяч учасників тестування.

    Крім того, Європейський Союз і Фінляндія вже опрацьовують підготовлену МОН стратегічну рамку цифровізації шкільної освіти. Розглядається можливість запровадження додаткового компонента для сприяння розвитку цифрових компетентностей вчителів та організації ефективного дистанційного навчання в межах проекту «Навчаємось разом».

    Насамкінець зустрічі сторони погодили можливість опрацювання низки пропозицій із метою продовження взаємодії в межах НУШ та інших державних реформах, спрямованих на розвиток та вдосконалення освітнього процесу в Україні.

    Нагадуємо, 19 листопада 2020 року очільник Міністерства освіти і науки України Сергій Шкарлет під час онлайн-зустрічі з Послом ЄС, головою Представництва Європейського Союзу в Україні Матті Маасікасом запевнив у незмінності курсу реформ, які активно реалізуються в Україні та підтримуються Євросоюзом.