• In English
  • Україна отримає 128 млн грн на цифровізацію послуг, яку забезпечить Мінцифри
    Міністерство цифрової трансформації України, опубліковано 03 грудня 2020 року о 15:17

    Уряд Швеції та Програма розвитку ООН (ПРООН) надають фінансування на підтримку електронних та інклюзивних сервісів для вразливих груп населення України.

    Трирічний проект «Електронні, інклюзивні, доступні: підтримка цифровізації державних послуг в Україні» (Підтримка DIA) із загальним бюджетом 128 млн грн (приблизно 4,5 млн доларів США) допоможе Мінцифрі реалізувати спільні цілі та ініціативи у цифровому форматі. Проект спрямований на покращення якості доступу громадян до електронних адміністративно-соціальних послуг. Цей проект запущений Мінцифрою та Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні за підтримки Посольства Швеції.

    Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров зазначив, що команда Мінцифри вже рік працює над тим, щоб зробити Україну найзручнішою державою у світі.

    «Наша мета — створити доступні та швидкі онлайн-сервіси для кожного українця, незалежно від його цифрових можливостей. З підтримкою партнерів ми плануємо здійснити цілий комплекс адміністративних реформ, які знищать корупцію. Готуємо інклюзивні та зручні послуги, які полегшать життя усім вразливим групам населення: пенсіонерам, особам з інвалідністю та іншим», — сказав Михайло Федоров.

    Над чим будемо працювати:

    • комплексні послуги для громадян, які належать до вразливих груп населення;
    • розробка програмного забезпечення для послуг та супутнє обладнання;
    • створення стійкої інфраструктури та доступ до інформаційно-комунікаційних технологій;
    • підвищення рівня цифрової грамотності та кібергігієни, програми з цифрової освіти;
    • комунікаційні кампанії про електронні послуги та створення служб підтримки користувачів сервісів;
    • система підвищення кваліфікації та нормативною базою;
    • навчальні та тренінгові програми в державних органах влади, ЦНАП тощо;
    • співпраця з офісом Уповноваженого з прав людини.

    Посол Швеції в Україні Тобіас Тіберг зауважив, що кілька останніх років Україна здійснила значний поступ у цифровізації держави та її функцій. «Цей проект спиратиметься на ці досягнення, розширюючи спектр державних послуг та охоплення такими послугами, надаючи більшій кількості людей доступ до зручних електронних адміністративних послуг в Україні, які можна отримати швидко», — сказав Тобіас Тіберг.

    Програма підтримки допоможе подолати цифровий розрив між поколіннями та між групами українців, які належать до різних соціальних верств. Спільно з партнерами ми пропрацюємо нові цифрові рішення для:

    • старших людей та пенсіонерів;
    • осіб з інвалідністю;
    • осіб, що живуть за межею бідності;
    • осіб, що проживають у сільській місцевості;
    • молоді, що проживає на територіях, уражених конфліктом;
    • етнічних меншин (особливо ромське населення) та ВПО;
    • ветеранів та ветеранок, які повертаються до цивільного життя.

    Належні цифрові рішення для перерахованих цільових груп, швидше за все, відрізнятимуться від моделей для користувачів, що проживають у більших містах і мають середній або вище середнього рівень доходів та цілодобовий доступ до якісного інтернету.

    Завданням проекту є пошук відповідних ефективних рішень, їх розробка та апробація з різними групами користувачів для досягнення максимального комфорту користувачів та ефективності онлайн або мобільних рішень.

    Постійна представниця ПРООН в Україні Дафіна Ґерчева зауважила, що перехід у цифровий вимір створює рівні можливості, але іноді може поглибити нерівність та розрив у можливостях різних груп населення — зокрема, людей старшого віку, мешканців сільської місцевості, позбавлених якісних телекомунікаційних послуг, а також людей, що живуть у злиднях. «Проект передбачає інклюзивний підхід та врахування ґендерних аспектів при розробці послуг, щоб Україна, переводячи державні послуги в електронний формат, не залишила нікого без уваги», — сказала Дафіна Ґерчева.

    Проект «Підтримка DIA» базується на багаторічному досвіді роботи ПРООН в Україні за двома напрямками: реформа адміністративних послуг та переформатування й цифровізація державного управління.