• In English
  • У 2017 році споживачам повернуто майже 6 млн грн за неякісні товари та надані послуги, - Володимир Лапа

    За останній рік простежується суттєвий прогрес у якості розгляду скарг фахівцями Держпродспоживслужби. Так, впродовж 2017 року до територіальних органів Держпродспоживслужби надійшло понад 19,7 тис. пропозицій, звернень, скарг та заяв від споживачів, з яких на особистому прийомі прийнято майже 6 тис. За результатами розгляду цих звернень у 39% вимоги громадян задоволені. При цьому споживачам повернуто майже 6 млн грн за неякісні товари та надані послуги, що в двічі більше, ніж у 2016 році.

    На цьому наголосив Голова Держпродспоживслужби Володимир Лапа під час урочистостей, які пройшли в Київському торгово-економічному університеті з нагоди Всесвітнього дня прав споживача.

    За його словами, законодавство покладає на державу обов’язок захищати права споживачів, забезпечувати вільний вибір продукції, створювати умови для здобуття споживачами потрібних знань з питань реалізації їх прав. Однак саме обізнаний споживач є більш захищеним.

    «За останній час поінформованість українського споживача про свої права зросла, про що свідчить і збільшення в рази кількості звернень громадян, які надходять до Держпродспоживслужби. Однак аналіз якості підготовки звернень свідчить про недостатню юридичну обізнаність самих споживачів у сфері захисту своїх прав», - зауважив Володимир Лапа.

    За його словами, підвищенню рівня споживчої освіти громадян Держпродспоживслужба приділяє значну увагу. На вирішення цього питання, зокрема, спрямований нещодавно затверджений Урядом план заходів з реалізації Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів на період до 2020 року.

    «Покупці зазвичай знають про куточки споживача, які розміщені в магазині, де, до речі, містить основні дані про суб’єкта господарювання, книгу скарг і пропозицій, а також закон «Про захист прав споживачів», однак мало використовує цей інструмент, щоб обстоювати свої інтереси. Держпродспоживслужба продовжує працювати, щоб покращити цю ситуацію: поширюємо роз’яснення щодо актуальних питань у сфері захисту прав споживачів, піднімаємо цю проблематику через засоби масової інформації, працюємо з асоціаціями та профільними вишами», - заявив Володимир Лапа.